י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יוזמה מיוחדת : הפרשה המודרנית

לקחת את פרשת השבוע, שלומדים בעיקר בבית הספר או בגן ולהפוך אותה לנגישה ומובנת לכל אחד. זו המטרה שעמדה מול עיניה של הדסה כשהתחילה את הפרויקט היחודי שלה: סרטוני פרשת שבוע בדקה אחת בלבד

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90





מדי שבוע, מפיצה הדסה גולדברג, בדף פייסבוק ייעודי וברשתות החברתיות השונות סרטון בן דקה - המסכם את נושאי הפרשה. את הסרטונים, שחלקם הגיעו לאלפי צפיות, מכינה, מסריטה, עורכת ומפיצה הדסה מתוך קבלה שקיבלה על עצמה בתחילת השנה.

"בחודש אלול בשנה שעברה בחנתי את עצמי וגיליתי, שכמו נשים רבות אחרות, גם אני נסחפתי עם החיים, ילדים, לימודים ועבודה. מתוך התחושה הזו, חיפשתי קבלה שאוכל לקבל על עצמי וכשבשבת אחת בעלי שאל אותי מה פרשת השבוע ולא הייתה לי תשובה, ידעתי מה צריכה להיות הקבלה שלי - לימוד פרשת השבוע", מספרת הדסה.

"ידעתי, שלקבל קבלה זה לא מספיק. קבלות שאין דרך לאכוף אותן יכולות להתמסמס בתוך שבוע או שבועיים וכשנגשתי בשבוע שלאחר מכן למחשב לחפש סיכומים על פרשת השבוע (בהתאם לקבלה שקיבלתי על עצמי), גיליתי שמלבד סיכום של חב"ד, אין כמעט סיכומים. בבת אחת הכל התחבר לי, הקבלה שלי צריכה להיות קשורה לפרשת השבוע, עם מחויבות פרסום". היא מתארת איך התחיל הפרויקט שלה.



הדסה עורכת את אחד הסרטונים

"בסרטון הראשון, שהוכן במשך 4 שעות והתפרסם בפייסבוק, צפו 2000 איש וגרם להמון אנשים לשלוח אלי הודעות הערכה. ביקשו ממני ליצור סרטונים כל שבוע וכך נולד הפרויקט הזה". מדי שבוע מצלמת הדסה את עצמה מסכמת באנגלית את נושאי הפרשה ומעלה את הסיכום לאינטרנט.

"הסרטונים מיועדים בין השאר לנשים כמוני, אימהות שזוכרות פרשת שבוע מהסיפורים בגן או לכל היותר כאלה שמצליחות לקרוא את דף הקשר של הילד מדי שבוע, כאלה שרוצות לדעת יותר" מתארת הדסה את קהל היעד.

כהוכחה לכך, שאנשים מעוניינים בפרויקט והוא חשוב להם, ניתן למצוא את מספר העוקבים הגדול של הדסה בדף הפייסבוק הייעודי. מעל 900 לייקים צבר הדף, "כמות שמוכיחה שהצפיות הם ממש לא מרחמים של חברים", אומרת הדסה. בשבוע בו לא התאפשר להדסה להכין את הסרטון, התגייסו חלק מהצופים הקבועים בסרטונים ויחד עם הדסה יצרו סרטון על מנת שלא יעבור שבוע בלי פרשה בדקה.

ומה הלאה? הדסה חולמת בגדול: "כרגע הסרטונים מתפרסמים באנגלית אבל אני חולמת להכין סרטונים כאלה בעברית גם כן, שזו אומנם לא שפת האם שלי אבל זו שפת התנ"ך כך שמהבחינה הזו זה יהיה קל יותר".

"אני מאמינה שהטכנולוגיה יכולה להיות כלי עזר ב"תרגום" של התנ"ך לשפת היומיום שלנו. לפעמים מרגישים שזה רחוק מאתנו, ישן קצת או לא שייך לעולמנו", מסכמת הדסה. "הסרטונים הם האופציה שלי להביא את התורה לעולם הטכנולוגי החדש וזה כיף לי".
פרשת שבוע הדסה גולדברג פרשה בדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד