י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יצחק נגד רוני ואמנון: "סימפוזיון עלוב - מומחים מצד עצמם"

אברמוביץ בלהטו וזכרונו, פרס עד דק, הבטחות עבר של נתניהו שלא קוימו. לגלג על יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין ״שהאמין״. בסלנג היו אומרים: אברמוביץ ״טחן״ את ראש הממשלה. אין לאברמוביץ ספק בצדקת הדרך והצורה, הכה בנתניהו והצל את המדינה

אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



להחשיך את המסך, לדומם את הרדיו. במלחמה העיקשת שמנהלת אליטת התקשורת נגד בנימין נתניהו, כל האמצעים כשרים. בסימפוזיון משודר במוצאי יום העצמאות התפרץ בבוטות הכתב הבכיר רוני דניאל, ״וגילה״ לצופים! לא יכלתי לשאת את נאום ראש הממשלה, וכל זמן הנאום החשכתי את המסך בביתי...... ואוו. רוני דניאל דיבר בהתרגשות רבה, שצף קצף. ראש הממשלה חרה לו אישית.

״האדון״ מוכשר בתחומו. כתב בכיר ורהוט לענינים מאד ספציפיים, מר דניאל עושה את מלאכתו המקצועית נאמנה. מדוע ולמה, זה מכשיר את מר דניאל לפרשן ולחוות דעה מקצועית, ״ידענית״ לכאורה, על התנהגותו או אי התנהגותו, של מאן דהוא, ובוודאי ראש הממשלה, בסוגיה כה עדינה. כיצד זה מתקשר לתחום עיסוקו של מר דניאל הנכבד?

רק העובדה שהוא ״תקשורתן״ השייך למחנה הנכון, מחנה שהשתלט על המדיה הציבורית ועושה בה ובכספנו כרצונו, ״מכשירה״ אותו לחוות דעה בכל נושא ועניין? בגלל שהוא, מר דניאל ״תואם״ אג׳נדה ו״השקפה נכונה״? באם זה לא היה עצוב! ועל חשבונינו, זה היה מצחיק.

שותף נוסף לסימפוזיון העלוב, היה ראש הפרשנים המלומד, מר אמנון אברמוביץ. מר אברמוביץ במקצועו ״פרשן״. ברוב כשרונו הוא יכול לפרשן בו זמנית , במקביל או בנוסף, את ״נושא גידול חסה בשטחים״. נושא הגידול,-דעות והצעות. נושא חסה -סוגים וכמויות. נושא שטחים,-עבר הווה ועתיד.

זוכר כל הנשכחות, טרח להזכיר לראש הממשלה את היסטוריית בנג׳מין-בן ניתאי, כיום בנימין נתניהו! ראש ממשלת ישראל. אברמוביץ בלהטו וזכרונו, פרס עד דק, הבטחות עבר של נתניהו שלא קוימו. לגלג על יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין ״שהאמין״. בסלנג היו אומרים: אברמוביץ ״טחן״ את ראש הממשלה. אין לאברמוביץ ספק בצדקת הדרך והצורה, הכה בנתניהו והצל את המדינה.

כל מי שהיה שם, היה צופה, שותף-מאזין לטפיחות השכם וקריאות ה״שאפו״, להם זכו אברמוביץ-דניאל כשחזרו לחדרי האיפור וההלבשה, מאצולת האנשים, שרוצים ומנסים להציל אותנו מעצמנו. התקשורתנים ועושי דברם. הרכבים, האחשדרפנים, המאפרים והמפיקים. נתתם לו בשיניים.

שמעתי את נאום רוה״מ בטקס. חזרתי והאזנתי. נאום מצוין, מעולה. תקווה, אמונה והשראה, עומק רטורי וסגנון הגשה, כמו שרק הוא יודע. מילה טובה לא נאמרת על התוכן וצורת ההגשה, מפי ״המומחים״ מצד עצמם. הפרשנים דנו, שקלו וטרו, ביררו ודקדקו באירועים שלפני. הבטיח! מה הבטיח! למה לא קיים? וכמה לא קיים! 14 דקות, ולא 6 כמובטח, תוספת ה8 דקות, ״נטחנה״ יותר מ60 דקות. ציטוטים ממגילת העצמאות, או נאום עצמאי? איני יודע מי מינה, מתי, היכן ומדוע, את האושיה יו״ר הכנסת לאחראי על האירוע? הנושא לא ברור. איני דק האם רוה״מ הבטיח, או שלא הבטיח לקיים! לראש הממשלה ״זכות״, לפחות כמו יו״ר הכנסת, אבל זה לא הנושא.



כותב השורותצילום: כותב השורות
כותב השורות


הנושא, זה זכות התקשורתנים לנכס לעצמם ולדעותיהם, את המדיה הציבורית של כולנו ושעל חשבונינו. לעשות בה כרצונם ועפ״י חפצם. באם מביאים ״דעת יחיד״ מהמחנה הימני, עומדים מולו שלושה, כשהמגיש לא מסתיר את דעותיו האישיות וכך גם מחלק את זמן המסך.

דה-עקא, ש״עמך-ישראל״ המשלשל את מעטפת ההצבעה לקלפי ביום הבוחר, לא מאד מתרגש משצף ההכפשות. בפועל נראה, ש״כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ״. אדרבא, עודף המוטיבציה של הלעומתיים, מייצר בקרב הציבור הרחב, הרגשת ״ניכור״ מהמדיה ודובריה. ההתקפות והבוטות הנאורה, נגד מחנה הימין ובראשו בנימין נתניהו, מחזקות אותם בקלפי. ב״הפוך על הפוך״, פעם אחר פעם, נתניהו מלהטט בתקשורת, יוצר בצדק ובכשרון, הרגשת ״נרדפות״ ולעומתיות ורותם את התקשורת העוינת להצלחתו. סיפור בלעם הרשע במאה ה21. ה״בלעמים״, באים לקלל ונמצאים מברכים.

לאחר סערת ״המצביעים הערביים מובלים לקלפיות באוטובוסים הממומנים ע״י הקרן החדשה״, נטען בפאנל במוצאי הבחירות לכנסת ה20: רק באם התקשורת ״תחבק״ את בנימין נתניהו! יש סיכוי להדיחו. כיום, התקשורת העוינת בונה ומחזקת את בנימין נתניהו. לא רחוק מהאמת.

ההצעה ההזויה לסגור את המסכים בעת נאומו של בנימין נתניהו בטקס הדלקת המשואות, הינה פועל יוצא והפנמה של המסקנה המתבקשת, תקשורת עוינת, בוטה ולעומתית במפגיע, בכל נושא ועניין ובפרט התקפות אישיות פרועות על האיש ומשפחתו, מחזקות את בנימין נתניהו, ולכן, בואו נסגור את המסכים. בצר לו, גילה רוני דניאל את האמת המרה, השנאה, העוינות, הלעומתיות, הבוטות, של מי שלא מייצגים את העם, אך השתלטו על המסכים, האדירו את נתניהו. בואו נחשיך אותם. גם זה סוג של פטרונות.
בנימין נתניהו אמנון אברמוביץ רוני דניאל תקשורת יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}