י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נצחון חרדי: צופרי השבת שהוסרו - הותקנו

תוך פחות מ-24 שעות מהסרת צופרי השבת בגילה, החזירו פקחי עיריית ירושלים את הצופרים, בעקבות התערבותו של יו"ר סיעת יהדות התורה יעקב הלפרין

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



לאחר מאבק ממושך, צופרי השבת בשכונת גילה הוחזרו למקומם: אמש, (חמישי) הגיעו פקחי עיריית ירושלים לבית הכנסת של הגר"א שלזינגר, רבה של שכונת גילה, והסירו מגג בית הכנסת שלושה צופרי שבת, שהותקנו במקום זה מספר שנים.

לטענת הפקחים, הצופרים השמיעו צלילים גבוהים ממה שהותר בתקנות הרעש. הסרת הצופרים הסעירה את הקהילה החרדית בגילה, שכן פקחי עיריית ירושלים לא עושים מאומה למואזין בשכונת בית צפאפא הסמוכה, שפועל בשעות הלילה בדציבלים גבוהים בהרבה.

בנוסף, טענו התושבים, כי הצופרים פועלים על פי החוק, וכי פעילים אנטי דתיים עומדים מאחורי המחאה נגדם.

חברי הקהילה פנו ליו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים, חבר המועצה יעקב הלפרין, בבקשה שיפעל למען החזרת הצופרים. בישיבת הנהלת העיר, שנערכה שעה קלה לפני כינוסה של ישיבת המועצה, דרש הלפרין מראש העיר ניר ברקת שיפעל להשבת צופרי השבת, אחרת חברי המועצה החרדים יחרימו את ישיבת המועצה.

ברקת הבטיח להלפרין שהצופרים ישובו, ולאחר משא ומתן ממושך עם המינהל הקהלתי בגילה, הוחלט על החזרת צופרי השבת כבר היום, פחות מ-24 שעות מעת הסרתם.

יעקב הלפרין ל'בחדרי חרדים': "רואה בחומרה את הניסיון הקנטרני של פעילים אנטי דתיים לפגוע בצופרי השבת, שמשמיעים מוזיקה יהודית רגועה 2 דקות בשבוע, בזמן שקולות המואזין מהשכונות הסמוכות מפריעים את מנוחתם של התושבים שבעה ימים בשבוע בשעות לא שעות. רוצה להודות לחברי אליעזר ראוכברגר , שעזר וסייע במו"מ מול המנהל הקהלתי על החזרת הצופרים".
צופרי שבת פקחי עירייה ניצחון חרדי יעקב הלפרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד