כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נשיא ארה"ב טראמפ: "אם הפגישה לא תצליח, אצא החוצה באמצע"

נשיא ארצות הברית טראמפ אופטימי לקראת מפגש הפסגה בינו לבין נשיא צפון קוריאה קים ג'ונג און, אחרי עשרות שנות איבה בין המעצמות; "זה הולך נהדר, פגישה מאד חשובה, ונראה איך זה ילך, אם הפגישה לא תצליח, אני אצא החוצה באמצע"

דונלד טראמפ בדרכו למסוק הנשיאותי. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ בדרכו למסוק הנשיאותי. צילום: רויטרס



טראמפ לא מפסיק לספק כותרות, והפעם עם אמירה שכבר לא מפתיעה אף אחד, אך עדיין בלתי שיגרתית, טראמפ התייחס אתמול (שבת) למפגש ההיסטורי בינו לבין מנהיג צפון קוריאה קים ג'ון און ואמר "הפגישה תתקיים תוך 3-4 שבועות, זה הולך נהדר, (ההכנות לפגישה), פגישה מאד חשובה, ונראה איך זה ילך, אם זה לא יצליח אני אצא החוצה באמצע".

את הדברים אמר אתמול בכנס במישיגן, שם נשא דברים מול תומכיו הרבים.

טראמפ המשיך לספק כותרות כמו שרק הוא יודע, "תראו, מה שיקרה יקרה, אולי זה לא יצליח, אז אני אעזוב את הפגישה באמצע, יהיה לנו בשבועות הקרובים משא ומתן מוצלח, אנחנו נעשה לעולם טובה גדולה, אנחנו נעשה לעולם טובה גדולה". טראמפ חזר על השורה האחרונה פעמיים.

שר ההגנה האמריקאי ועמיתו מדרום קוריאה נפגשו בסוף השבוע וסיכמו מספר דברים לגבי המפגש בין טראמפ לקים, בנוסף צייץ טראמפ כי "שוחחתי עם ראש ממשלת דרום קוריאה ועם ראש ממשלת יפן לגבי השיחות הקרובות שלי עם קים".

מזכיר המדינה החדש, מייק פומפאו, שנכנס לתפקידו לפני שבועיים אמר בבריסל שם הוא נמצא בכנס מיוחד, על השיחות שלו עם קים לפני מספר שבועות כשהוא עוד היה ראש ה-CIA, פומפאו נפגש עם קים בחשאיות, ורק בסוף השבוע ארה"ב פרסמה על דבר הפגישה, פומפאו אמר כי הוא קיבל את הרושם כי קים "רציני" לגבי המשא ומתן על הגרעין, וטען שזה הושג בגלל קמפיין הלחץ הכלכלי נגד צפון קוריאה בראשות טראמפ.

פומפאו הוסיף בהסתייגות "אני זהיר, יש פה הרבה היסטוריה, כמה פעמים הבטיחו פה דברים ולא עמדו בהבטחות".
דונלד טראמפ מפגש פסגה קים ג'ונג און מייק פומפאו צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד