י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא יורד מסדר היום; חלוקת כיפות אסטרונומית בגרמניה

נושא האנטישמיות בגרמניה מסרב לרדת מסדר היום • היום יימשך הקמפיין נגד האנטישמיות ותחולקנה עשרות אלפי כיפות לעוברים ושבים

כיפות. צילום אילוסטרציה: דוד כהן, פלאש 90
כיפות. צילום אילוסטרציה: דוד כהן, פלאש 90



בעקבות התקרית האנטישמית בגרמניה, שבה חובש כיפה הותקף על ידי מהגר מוסלמי מסוריה, יחלקו היום (ראשון) פעילים חברתיים יהודים ושאינם יהודים ברחבי ברלין אלפי כיפות, העיר בה הותקף חובש הכיפה, 10,000 כיפות יחולקו לעוברים ושבים, כך מדווח האתר "טיימס אוף ישראל".

מתנדבים יהודים ולא יהודים יסתובבו בפארקים ובמקומות ציבוריים נוספים, ויחלקו לעוברים ושבים כיפות, האירוע היום ישלים את האירוע שהיה ביום רביעי האחרון, שכונה "ברלין לובשת כיפה".

ביום רביעי האחרון התקיימה צעדה בברלין, שם צעדו אלפים עם כיפות לראשם, בצעדה השתתפו יהודים ושאינם, כולל מוסלמים ומוסלמיות שחבשו לראשם כיפה, לאות סולידריות עם הקהילה היהודית בברלין. קודם לכן העלה שר החוץ הגרמני הייקו מאס, לחשבון הטוויטר שלו את תמונתו כשהוא חבוש בכיפה, וכתב: "אם צעירים מרגישים מאוימים בגלל שהם עם כיפה, עלינו להראות להם שהם לא לבד".

כזכור, לאחר שהותקף חובש כיפה, התברר שהוא בכלל ערבי ישראלי המתגורר בברלין, והוא רצה בסך הכל לבדוק בעצמו אם נכונות השמועות כי מסוכן לחבוש כיפה ברחוב.

בזמן שצעד יחד עם חבירו התנפל עליו מוסלמי ממוצא סורי והצליף בו עם חגורה, התיעוד עורר סערה עולמית, קנצלרית גרמניה ושר החוץ הגרמני גינו את המקרה כמו גם מנהיגים אחרים בעולם, לאחר כמה ימים התוקף הסגיר את עצמו למשטרה, כשהופיע בתחנת משטרה בברלין יחד עם עורך דין.
כיפות חלוקה ברלין אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד