כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

17 חודשי מאסר נגזרו על מנהל מוסד חרדי

פרשת ה'מרמה במוסדות' הגיע לכדי גזר דין; הבוקר נשלח הנאשם המרכזי למאסר וסכום עתק מרכושו חולט לקופת המדינה

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



שנתיים וחצי לאחר שנחשפה פרשת "מרמה במוסדות", נגזרו הבוקר 17 חודשי מאסר על פנחס זידמן, וזאת בנוסף לחילוט של 900 אלף שקלים.

השופט אברהם רובין מבית המשפט המחוזי בירושלים, גזר הבוקר (ראשון) 17 חודשי מאסר בפועל, חילוט בסך 900 אלף ש"ח ומאסר על תנאי על פנחס זידמן, שהודה והורשע, במסגרת הסדר, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ובהלבנת הון.

זיידמן, החשוד המרכזי בפרשה, ישב במעצר 23 ימים, ולאחרונה הורשע בכך שקיבל במרמה לפחות 2.2. מיליון ש"ח, בין היתר כספי תמיכות של משרד החינוך שהועברו אליו בעקבות דיווחים כוזבים על אנשים הנמצאים בחו"ל כתלמידים הלומדים במוסדות תורניים אותם ניהל הנאשם.

מדובר בחקירה שסוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים', במסגרתה חוקרי מחלק ההונאה במחוז ירושלים פשטו על בתיהם של כ-20 חשודים, ביצעו חיפושים והחרימו מסמכים. עשרות נחקרו ושוחררו לבתיהם בתנאים מגבילים. בין הצורים בפרשה, בת אדמו"ר בשנות ה-50 לחייה.

מעובדות כתב האישום עולה כי זידמן, מתוקף תפקידו כמנהל עמותות שונות ובעל תפקיד בהן, ביצע פעולות מגוונות בין השנים 2012-2015 במטרה להונות את המדינה ולקבל במרמה כספים, ע"י הגשת דיווחים ובקשות לקבלת כספי תקציב למוסדות חינוך תורניים, אשר כללו פרטים כוזבים ומצגי שווא שונים, בין היתר באמצעות שימוש בפרטיהם של מי שלא היו תלמידים בפועל במוסדות החינוך לגביהן כוונו הבקשות. כתוצאה ממעשי המרמה המתוארים, קיבל הנאשם במרמה לחשבונות הבנק של מוסדות החינוך כספי תקציב של משרד החינוך בסכום של למעלה מ-2,200,000 ₪. לאחר ביצוע העבירות, ניסו הנאשם ואחרים להסתיר, להסוות ולטשטש את צורת השימוש בכספי המרמה, זהות המשמשים בכסף ואת מיקומו ותנועותיו.



עו"ד אורי גולדשטיין, פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי): "המעשים בהם הודה והורשע הנאשם הם מעשים חמורים הן מבחינת היקפם והן מבחינת המרמה שבהם נגועים המעשים. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי אדם שגוזל באופן שיטתי ומתמשך את כספי המדינה באמצעות מעשי מרמה ומסירת דיווחים כוזבים, דינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח".
מרמה במוסדות פנחס זידמן רישום כוזב משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד