כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חיות לנתניהו: המהלך - סכנה לדמוקרטיה

משבר ההתגברות: ראש הממשלה נועד עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ודן עמה במהלך • אמסלם: פסקת ההתגברות תפתור גם את סוגיית הגיוס

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לקראת הכרעה: ראש הממשלה נועד הבוקר עם נשיאת בית המשפט העליון והשופט חנן מלצר בלשכת ראש הממשלה, וזאת במסגרת ההתייעצויות שמקיים ראש הממשלה לקראת הכרעה על פסקת התגברות.

ע"פ הדיווח של 'החדשות', במהלך הפגישה הזהירה נשיאת בית המשפט העליון בפני נתניהו כי "רוב של 61 ח"כים לחקיקת חוק שפסל בג"ץ - סכנה לדמוקרטיה".

כעת ראש הממשלה יאלץ לקיים דיון בין ראשי הקואליציה האם לקבל את עמדת נשיאת בית המשפט העליון ולהעלות את הרוב הדרוש לחקיקת פסקת התגברות ל-70, או שמא ללכת לפשרה שתהיה בין הצעת בנט (61 ח"כים) ובין הצעת חיות (70 ח"כים), כך שהרוב הדרוש יעמוד על 65 חברי כנסת.

כך או כך, בראיון שהעניק הבוקר יו"ר הקואליציה דוד אמסלם התייחס לדרישת כולנו לחוקק פסקת התגברות על המסתננים בלבד "אין כזה דבר חוק התגברות על המסתננחם בלבד", אמר אמסלם שהוסיף כי גם "היועמ"ש לממשלה כבר אמר שאין חוק פרסונלי רק על המסתננים זה כמו שתעשה חוק שאסור לנסוע על 120 ורק לשלושה אנשים מותר".

יו"ר הקואליציה הוסיף כי פסקת ההתגברות תפתור גם את חוק הגיוס שעומד על הפרק. לדבריו, "חוק הגיוס הוא לא חוק יסוד כאן ההתערבות של בית משפט העליון הייתה לטעמי התערבות מיותרת אבל בוודאי שזה יכול לפתור לנו גם את זה".

כעת, ייאלץ ראש הממשלה לקבל את ההכרעה שייתכן ותעלה לו בשלימות הקואליציה. נזכיר, כי הבית היהודי הצהירו כי אם החוק לא יעלה ביום ראשון הקרוב להצבעה בועדת השרים הסיעה לא תהיה מחויבת להצביע יחד עם הקואליציה.
פסקת ההתגברות אסתר חיות בנימין נתניהו התייעצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד