כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הלוי? אתם הסכנה הקיומית למדינת ישראל

החרדים סכנה? • התרבות החילונית, המעודדת גידול כלב וילד - היא הסכנה לאובדן דמותה של המדינה • הרב דוב פוברסקי ששירת 4 שנים בקהילת המודיעין - בתגובה הולמת

ילד וכלב - התקווה הישראלית של הלוי. צילום: אילוסטרציה
ילד וכלב - התקווה הישראלית של הלוי. צילום: אילוסטרציה



מה קרה לו לראש המוסד לשעבר אפרים הלוי? בואו אספר לכם.

ארבע שנים עשיתי בשירות קהילת המודיעין: את פני בכניסתי לשירות, קיבל תא"ל י. מפקד היחידה העוסקת באיסוף מודיעין. הוא הסביר לי כי כאן זה צבא אחר: 'כאן משרתים אנשים 'צהובים'", אמר.

צהובים למי שאינו יודע, הוא כינוי ליפי נפש – שמאל וצפונה.

ראשי צה"ל וראשי המדינה, עוסקים בשאלה איך תראה המדינה בעוד עשור, שני עשורים או שלושה. זו תפקידה של כל מערכת, לבדוק ולהכין עצמה לעתיד. מדינה רצינית כפי שמדינת ישראל הייתה רוצה להיות ולהיראות, עליה לעשות זאת ולהכין עצמה לבאות.

אחת הסוגיות המועלות תדיר, היא ההתרבות הטבעית של החרדים וערביי ישראל. לפי הנתונים: בעוד כמה עשרות שנים, אוכלוסיות אלו יהוו רוב האוכלוסייה הישראלית.

בעתיד אם כן, הרוב לא ישרת בצה"ל אם מחמת כך ש'תורתו אומנותם' ואם משום שהוא בכלל חפץ שמדינת ישראל תתנדף חלילה, עם כל יהודיה.

נראה שלמצב סבוך זה נדרש על ידי עצמו, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, שמכווין את דרכו לפוליטיקה הישראלית, ומחפש תמיכה בקרב ה'צהובים' (כבר אמרנו).

אז לתקוף את ערביי ישראל ולטעון שהתרבותם עלולה לסכן את קיום המדינה יותר מאחמדניג'אד, זה בלתי אפשרי וגובל בהסתה וגזענות. אז את מי נותר לתקוף במשוואה הזו של סכנה קיומית למדינת ישראל? את החרדים, כמובן.

לתקוף את החרדים, זה 'אין'. לתקיפת חרדים יש לגיטימציה, אין בכך לא גזענות ולא הסתה.

ככל שתתקוף את החרדים יותר, כך יגברו הסיכויים שתצליח בהתמודדות על ראשות מפלגה, השמה לה מטרה למגר את החרדים.

מתעלם מהעובדות

ההסתה נגד חרדים מתעלמת מעובדות פשוטות הידועות לכל: הישרדותו של עם ישראל, לאורך הדורת היא בזכות יהודים שומרי תורה ומצוות. הם שהעבירו את הלפיד היהודי בקדושה וטהרה במשך אלפי שנים, בגלויות השונות, מפולין עד תימן, ומליטא עד מרוקו.

אלו שהתנתקתו, כמו הלוי, מהדת והמסורת, התבוללו ונעלמו מהנוף היהודי.

גם היום חילוניות, ותרבות שבה אין תמיכה בהקמת משפחה ועידוד ילודה, היא סכנה למדינת ישראל. לו יש להתמודד עם הבעייה ולשים את האצבע במקום הנכון. היו ראוי לבחון את החינוך והתרבות החילונית.

אז מדוע הלוי אינו תוקף את התרבות החילונית?

זו הייתה אמירה אומללה, שלא נשלפה ונורתה מהמותן, אלא כוונה הישר לליבותינו בכוונה תחילה, והיא נאמרה, בדיוק מאותה הסיבה שאיננו תוקף את הסכנה המרחפת על ראשנו בשל הדמוגרפיה הערבית: דברים בגנות הערבים, כמו דברים בגנות החילונים, לא ישרתו את מטרותיו להתקדם בשדה הפוליטי.

הכרתי רבים מקהילת המודיעין, מוכשרים וטובים ובני אדם, שהם מלח הארץ. כאלה העושים לילות כימים במחקר ואיסוף מידע. כאלה שהביאו לא אחת לסיפורי הצלה של יהודים, שהאזרח אף אינו מודע להם.

לכן הייתי מצפה מראש המוסד, איש בעל תפקיד כה גבוה, לערכים נעלים יותר, מאלו אותם הפגין בסוף השבוע האחרון. הייתי מצפה שלא יעשה את מטרותיו האישיות עיקר, ולא ישעבד את ערכיו למען קידום אישי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד