ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"המשפחה שלי כעסה עלי ולא דיברה איתי"

יהודי מתמודד במפלגה איסלאמית בתוניס. "המשפחה שלי היתה נגדי, אשתי לא דיברה איתי כמה ימים, אח שלי כעס עלי מאד שאני מתמודד" הוא מספר

פרלמנט. צילום אילוסטרציה: pixabay
פרלמנט. צילום אילוסטרציה: pixabay



סלמה סימון פארס, היהודי היחיד שמתמודד לפרלמנט בטוניס, מספר לאתר "דה ראנומה דיילי" ההודי, על ההתמודדות המעניינת, ועל התגובה של אשתו ושל אחיו.

בתאריך ה-6 במאי הקרוב, יתמודד היהודי פארס למקום בפרלמנט מטעם מפלגה מוסלמית, שעל פי הדיווח יש לה סיכוי לקבל הרבה מושבים.

הוא יתמודד במפלגת "התחייה" האיסלאמית, פארס סלמה ומשפחתו הם מאחרוני היהודים שנשארו במחוז מונסטיר בדרום המדינה, בעבר המקום היה שוקק חיים יהודיים, אך כיום נותרו שם רק פארס ומשפחתו, פארס עצמו רץ לפרלמנט המחוזי כמועמד המפלגה האסלאמית.

פארס בן 56 מתפרנס מעסקי התפירה, מתמודד במחוז מונסטיר שנמצאת כ-170 קילומטר מהבירה טוניס.

בטוניס חיים כיום כ-1500 יהודים, כשבזמן השואה חיו שם כ-100,000 יהודים, אך במהלך השנים אחרי כל התהפוכות עם הקמת מדינת ישראל, עזבו היהודים לאט לאט את המדינה ועלו לישראל.

כזכור, בשנת 2010 נערכו הבחירות המחוזיות האחרונות בטוניס, אז החל האביב הערבי כשטוניס בערה תרתי משמע, לאחר שבוגר אוניברסיטה מובטל שמכר ירקות בשוק הצטווה על ידי שוטרים לפנות את השוק מאחר ולא היה לו רשיון, המוכר מרוב יאוש הצית את עצמו והמקרה גרר אחריו הפגנות שגרמו לשליט הדיקטטור זן אל-אעבדין עלי לברוח.

המפלגה שבה מתמודד היהודי היא המפלגה הגדולה במדינה, ונציגיה פרוסים בכל 350 המחוזות במדינה.

"המשפחה שלי היתה נגדי, אשתי לא דיברה איתי כמה ימים, אח שלי כעס עלי מאד שאני מתמודד, אבל בסוף הצלחתי לשכנע אותם". אמר פארס לסוכנות ידיעות צרפתית.

ראשי המפלגה טוענים כי המעומדות שלו אינה גימיק, "הוא מכיר את הבעיות של המחוז, הוא יוכל לעזור לנו לפתור אותם" אמרו ראשי המפלגה לסוכנות הידיעות הצרפתית.

בנוסף מדווחת הסוכנות הצרפתית, כי פארס אמר שאם הוא יכנס לפרלמנט, הוא ישבע הן בתנ"ך והן בקוראן.
פרלמנט תוניס סלמה סימון פארס יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד