י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשבתם לרגע למה המשטרה לא עושה את ה"מוטל" עליה?

הדרום כבר לא פרוע, הדרום אבוד; כדי לעשות את המבצע האמיתי שצריך לעשות בדרום הארץ, צריך לקחת לפחות את חצי מהכוחות של משטרת ישראל שמפוזרים היום ברחבי הארץ ולהכניס אותם לאיזור, או לחילופין לייבא שכירי חרב מאיזו ארץ אקזוטית או פשוט לגייס מבצע מילואים ספציפי לנושא ולהכניס לשם צבא, כי בשלב הזה, אף אחד לא באמת יכול להבין איפה זה מתחיל והיכן זה יגמר

אילוסטרציה.Abed Rahim Khatib / Flash 90
אילוסטרציה.Abed Rahim Khatib / Flash 90 צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90



בשבוע האחרון נחשפנו לסרטוני האימה מדרום הארץ שנראים כאילו לקוחים מאחד מסרטוניהם המופקים היטב של דאע"ש, שבהם נראים בדואים מקומיים רעולי פנים, נוהגים ומסתובבים עם נשק חם ושלוף, יורים באוויר תוך כדי נהיגה פרועה בכבישים, מתוך מכוניות, בחתונות, ומה לא. אך מה הפליאה הרבה אני שואלת את עצמי, האם באמת לא ידענו שזו ההפקרות שמתרחשת מתחת לאפינו כבר ממש לא מהיום? ידענו גם ידענו. הרי ידענו שהחקלאים המקומיים חיים במלחמה יום יומית שבה נגנבת ומושחתת כל עבודתם על בסיס קבוע.

ידענו שתושבי הדרום חיים בפחד בלתי נתפס שלא היה מבייש חיים תחת מדינה דיקטטורית איסלאמית של אלימות, גניבות, פריצות והפחדה קיומית. ידענו גם שכל בית שני באזור המדובר, מהווה מחסן נשק ששווה ערך לצבא של אי ממוצע. הכל ידענו, אך עשינו מה שאנחנו עושים הכי טוב, חיינו בהכחשה, כי עדיף כך מאשר להתמודד עם המציאות שבאמת, אבל באמת קשה לעכל.

מה שבאמת מכעיס אותי בכל הסיפור הזה מעבר לאוזלת היד של המדינה ולחוסר משילות ממשי שאני מדברת עליו בנושאים מגוונים בארצנו הקטנטונת (כבר לא מהיום), זה השעיר לעזאזל שמצאה לה התקשורת וכמה אנשים שהחליטו להקטין ראש בצורה ממש הזויה. המשטרה. המשטרה אשמה בהכל. היא לא מספיק עושה, היא לא מספיק אוכפת. אין בעיה חברים, במדינה מתפקדת שיש בה את כל הכלים למשטרה לעבוד, הייתי בשמחה מסכימה אתכם ומצטרפת לירידות הבלתי פוסקות על משטרת ישראל, על חוסר המעש במצב פסיכי שכזה, אבל להגיד את זה מבלי לראות את התמונה הגדולה והכוללת, זה לא רק הקטנת ראש בלתי נתפסת אלא צביעות מירבית.

חשבתם לרגע למה המשטרה לא עושה את ה"מוטל" עליה? למה היא לא פשוט צועדת בגאון היישר לתוך מחסני הנשק שמוסתרים (או שלא ממש מוסתרים), בבתי כנופיות הבדואים בדרום? אז אם לא חשבתם ואם גורמים במשטרה עצמה פחדו להישיר מבט בכל הראיונות שניתנו בימים האחרונים ולהגיד לכם את האמת, אז אני אגיד לכם, כי מה שכולם רוצים שיקרה, לא קורה מכמה סיבות מאוד עיקריות.

הראשונה והחשובה שבהן היא שלמשטרה אין מספיק כח אדם. אין לה מספיק כח אדם לאבטח את דרום ת"א, אז בטח שאין לה מספיק כח אדם לאבטח את דרום הארץ. המשטרה נמצאת כבר לא מעט זמן בקמפיין מאסיבי של גיוס שוטרים, שאפשר אפילו להבחין בו בפינות הקניונים השונים. קמפיין שלא צולח במיוחד עקב משכורות מעליבות, תנאים לא מרשימים ובעיקר סכנת חיים - שבוא נודה על האמת, אף אחד מאיתנו לא היה קופץ על ההצעה שהיא לא ממש מציאה.

לסיכום, כדי לעשות את המבצע האמיתי שצריך לעשות בדרום הארץ, צריך לקחת לפחות את חצי מהכוחות של משטרת ישראל שמפוזרים היום ברחבי הארץ ולהכניס אותם לאיזור, או לחילופין לייבא שכירי חרב מאיזו ארץ אקזוטית או פשוט לגייס מבצע מילואים ספציפי לנושא ולהכניס לשם צבא, כי בשלב הזה, אף אחד לא באמת יכול להבין איפה זה מתחיל והיכן זה יגמר.

הסיבה השנייה שאף אחד לא רוצה להעלות, היא שאין מי שבאמת יודע מה תהיה התגובה. כי מי שהתרגל לירות באוויר ולחיות בפריצות חוק מוחלטת כמו כנופיות העבריינים בדרום, גם לא יבחל להוציא את מחסני הנשק שלו ולהתאבד, תרתי משמע, על מי שבא לאכוף את החוק. שלא תבינו לא נכון, אני ממש לא רואה בכך סיבה להמשיך את מדיניות הפחד הרופסת אל מול העבריינות הזו שהולכת וגוברת ומתעצמת מדי שעה, אבל למבצע כזה צריך להתכונן וצריך להתכונן היטב.

הסיבה האחרונה והמסכמת היא אחת עיקרית במיוחד: מדיניות, מדיניות, מדיניות! הכל תלוי במשילות שאנו מוכיחים בשטח, בריבונות שאנחנו אמורים להרים על ראש שמחתנו וסה"כ, פעולות שפשוט לא מתבצעות. במשך שנים מדינת ישראל וממשלת ישראל נותנת למפלצת הזו להמשיך לגדול ולגדול, עשרות שנים שהובילו לבלון שאף אחד לא תיאר כי יגיע למימדים כאלו גדולים ועכשיו כולם זורקים את האשמה אחד על השני.

זה לא שממשלת ישראל לא יודעת מה לעשות, היא יודעת גם יודעת. היא יודעת שהיא צריכה ביד חזקה לעצור את מה שקורה שם ללא שום פשרות, עם משאבים, כלים וצבא, צבא של ממש. כי אם ימשיכו לטאטא את את העובדה שהדרום פשוט זולג לנו מבין האצבעות (כפי שעושים אגב גם בדרום ת"א עם כיבוש המסתננים הבלתי חוקיים שעושים כל העולה על רוחם), נקום בעוד זמן לא רב למציאות מסוכנת הרבה יותר, כזו שיכול מאוד להיות שכבר לא נדע איך להתמודד איתה מהסיבה הפשוטה - שהיא לא בגבולותינו אלא בתוכנו, ולבער את הרוע מקרבנו יהיה קשה הרבה יותר.
דרום הארץ דרום פשיעה נשק בלתי חוקי משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד