י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מה חיפשו הנשים החרדיות בעיר הערבית

האם ארגוני השמאל חודרים אל תוך החברה החרדית? קבוצת נשים חרדיות יצאה אמש לסיור בו הן ביקרו בקברו של שמואל הנביא, בשילה הקדומה שבבנימין וגם, תופתעו לגלות, בעיר הפלסטינית החדשה רוואבי

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

,

בסיור מאורגן מטעם עמותת השמאל "קבוצת המומחים לשלום ולביטחון", השתתפה קבוצה של נשים חרדיות, נשות תקשורת ומובילות דעת קהל שנסעו לפגוש ולשמוע את הסיפור של שני הצדדים החיים במדינת ישראל ובעיקר של שני הצדדים החיים ביהודה, בשומרון ובבנימין.

לאחר עצירה בקבר שמואל הנביא נסעו הנשים לעיר הפלסטינית החדשה רוואבי כדי לשמוע ולהכיר את הסיפור כפי שמספרים אותו מהצד הפלסטיני.

"זו עיר יפיפיה", סיפרה אתי קצבורג, אחת מהמשתתפות בסיור. "בראוובי יש אוניברסיטה, שכונות מסודרות והיא עיר ירוקה. העיר בנויה בצורה של לימודים, שכונות ותעשיה", סיפרה קצבורג על העיר. "זו עיר חילונית לגמרי, הלימודים מעורבים, ממוצע הילודה שם נמוך מאוד ואין נשים בחיג'אבים או משהו בסגנון הזה".

רוואבי היא העיר המתוכננת הפלסטינית הראשונה ונחשבת לעיר יפיפיה ומודרנית. עיר השוכנת במרכז הארץ מבחינה גיאוגרפית, ניתן לקנות דירות ברבע מחיר ביחס לדירות באותו הגודל בתל אביב או בערי המרכז האחרות. רוואבי עוררה בעבר מחלוקת בישראל בטענה שהיא נמצאת במרחק קטן יחסית מנתב"ג ויכולה להוות איום מבחינה ביטחונית וכן מחלוקת בתוך הרשות הפלסטינית שם טענו כי העיר מנותקת מרוב הפלסטינים.

הנשים שהגיעו לרוואבי פגשו בחורה מהאיזור שסיפרה להן את הסיפור כפי שהיא רואה אותו בעיניים שלה.

לאחר מכן נסעו הנשים גם לשילה הקדומה, שם פגשו אישה המתגוררת בישוב שסיפרה להם על החזרה לארץ האבות כפי שהיא חווה אותה. "האישה שפגשנו משילה נתנה לי את המסקנה המסכמת של הסיור לדעתי", סיכמה קצבורג, "אנחנו שכנים, אני נכנסת לכפר הסמוך למקום מגורי והם נכנסים אלינו, זה טוב ויפה שרוצים לעשות שלום, אבל שלום אמיתי נעשה רק אחרי שיהיה שלום בין כולנו פה בתוך העם שלנו".,
נשים ערבים סיור חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד