כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מפני השלום: כך נפתחה הישיבה החדשה של הגרב"ש דויטש

ישיבתו של חבר מועצת עולם התורה הגרב"ש דויטש תיפתח אחרי חג השבועות. אתמול התקיים מעמד פתיחת הישיבה והוא היה הנואם המרכזי בה

ראש הישיבה הגרב"ש דויטש נואם במעמד
ראש הישיבה הגרב"ש דויטש נואם במעמד



מאות השתתפו אתמול (שני) באולמי בית ישראל בירושלים במעמד פתיחת הישיבה החדשה 'באר מרדכי מאיר' שתקום מיד לאחר חג השבועות בראשותו של הגאון רבי ברוך שמואל דויטש חבר מועצת גדולי עולם התורה - דבר פתיחת הישיבה החדשה נחשפה לראשונה בפרויקט פתיחת זמן קיץ וכן בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים'.

ראש הישיבה אמר בדבריו, כי הדבר החשוב ביותר בהעמדת ישיבה היא כמו בהשקפה שלא לזוז ולא לשנות כלום ממה שנמסר לנו מדור העבר, וכך בעז"ה תתנהל הישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגרב"ש דויטש הפתיע בדבריו והודיע שמפני השלום בשלב זה לא ייפתח שיעור א', אלא קיבוץ מובחר מיד אחרי חג השבועות. ובאלול תוקם קבוצה לבחורים צעירים יותר בני שיעור ג' עם שיעורים מהרמי"ם.

אחיו הג"ר אשר דויטש מראשי ישיבת פוניבז' אמר בתוך דבריו כי כבר מנערות ניכר היה על ראש הישיבה כי יצמח לגדול בתורה, וב"ה זכה לשמש את כל גדולי התורה, החל ממרן הגרא"מ שך, הגרי"ש אלישיב והגר"ש אויערבך, הן בהנהגת הישיבה, ובהעמדתה. הן בהשקפה ובעוד נושאים רבים, ועל פיהם ימשיך להעמיד תלמידים.

כמו כן נשא דברים גאב"ד מסורת הגר"צ פרידמן, וכן ראשי ורבני הישיבה, הגר"נ שטרן שלקח על עצמו לשאת בעול הישיבה, הג"ר מאיר מרקוביץ והג"ר יצחק הרשלר.

כמו כן השתתפו: הגר"מ שמידע, הגר"ז שוב,, הגר"א מרקוביץ, הגר"י קורן מר"י קול תורה לצד ראשי ישיבות קטנות ומאות תלמידים מכל רחבי הארץ.

בשיחה עם אחד מתלמידי הגרב"ש דויטש הוא אומר ל'בחדרי חרדים', כי אך טבעי שתהיה התעניינות מרובה אודות הישיבה והתגבשות מהירה של תלמידים המעוניינים לבוא, זאת לאור העובדה כי ראש הישיבה שליט"א אשר לצד שקיעותו הגדולה וידיעתו ההיקפית, משקיע בכל תלמיד ותלמיד כפי רמת הבנתו.







































הרב ברוך שמואל דויטש ישיבה חדשה באר מרדכי כינוס פתיחה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד