י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפריצה הדרמטית: כך נלקחו המסמכים מאיראן

ה'ניו יורק טיימס' מצטט מפי מקור מודעיני בכיר, כי המתקן בו אוחסנו המסמכים, היה תחת פיקוחה של ישראל מאז 2016 ובינואר האחרון פרצו אליו אנשי המוסד, שלפו את המסמכים והבריחו אותם עוד באותו הלילה לישראל

נתניהו על רקע המסמכים שהמוסד הבריח לישראל. צילום: פלאש 90
נתניהו על רקע המסמכים שהמוסד הבריח לישראל. צילום: פלאש 90



שעות לאחר נאומו של ראש הממשלה אמש במהלכו חשף את 'השקר האיראני' לעיני העולם, מדווח ה'ניו יורק טיימס' מפי מקור מודיעיני בכיר, כי המוסד הישראלי גילה את המחסנים שבהם היו מאוכסנים המסמכים על הגרעין כבר בפברואר 2016, ומאז היה הבניין תחת פיקוח ישראלי חזק.

פעילי המוסד פרצו לבניין באחד הלילות בינואר האחרון, הוציאו את המסמכים המקוריים משם והבריחו אותם לישראל עוד באותו הלילה.

טראמפ עצמו עודכן אישית על הפעולה מפי ראש המוסד יוסי כהן, בביקור בוושינגטון בינואר האחרון.

הטיימס מדווח כי לקח זמן לטפל במסמכים כדי להפוך אותם למתורגמים, היה צריך לנתח את המסמכים, שרובם המכריע היו כתובים בשפה הפרסית.

הטיימס מוסיף כי התוכנית האיראנית לייצור נשק גרעיני לא היתה סוד, קיומה של התוכנית היה הסיבה שארצות הברית, תחת הנשיא ג'ורג 'בוש, ולאחר מכן הנשיא ברק אובמה, ניסו לעצור את התוכנית, שני הנשיאים אמרו בעבר כי לאיראן יש שאיפה לפצצות גרעיניות, וארצות הברית יחד עם ישראל תכננו תוכנית סודית שתעצור את המאמץ האיראני, על ידי החדרת וירוסים למחשבים.


(נאומו המלא של ראש הממשלה אמש. באדיבות 'כאן11')

בתוך כך, עדכן ראש הממשלה בשיחה עם כתבים מדיניים בלשכתו בירושלים, כי משלחת מומחי גרעין מצרפת, בריטניה, וגרמניה תגיע לישראל בסוף השבוע כדי לסקור את החומר המודיעיני שאסף המוסד הישראלי והציג אתמול ראש הממשלה בעניין פעילות איראן לתכנית גרעין. "הם רוצים לראות את החומר והביעו עניין בהגעה לפגישה כדי ללמוד אותו". אמר נתניהו.

נתניהו הזמין בשיחתו עם הכתבים גם נציגים מרוסיה, סין, וסבאא (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) לבוא לישראל כדי לראות את החומר. לדבריו, גילוי החומרים "הפך סימני שאלה שהיו לנו לסימני קריאה. הבאנו הרבה חומר חדש על תכנית הגרעין".
השקר האיראני מסמכים המוסד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד