י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפשיטה על סלוני הפאות: "אני בלגניסטית"

הפשיטה על סלוני הפאנות בבני ברק, במסגרתה נחקרו פאניות החשודות שלא דיוווחו על ההכנסות, עוררה אתמול סערה בענף • זה מה שאמרו הפאניות בחקירתן

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



אתמול דווח ב'בחדרי חרדים', כי רשות המסים ערכה מבצע ביקורת רישום הכנסות בעיר בני ברק ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה מרחב דן, נערכו ביקורות בעיקר בבתי עסק בתחום הפאנות.

היום, מספרים ברשות המיסים על גרסאות הפאניות בבני ברק לפקידי הביקורת על כך שלא דיווחו על הכנסות. בבית עסק לפאות נמצא כי בעלת העסק לא רשמה הכנסות בסך של 59,250 ₪ עבור הזמנת פאות. תשובתה של בעלת העסק המבולגנת הייתה: "אני בלגניסטית באופי שלי..." מבדיקת פנקס הצעות מחיר בבית ממכר פאות אחר, נמצאה הזמנה עליה שולמו סך 5,500 ₪ בצ'קים, אשר בגינם לא הוצאה קבלה או חשבונית כנדרש תשובתה של בעלת החנות הייתה מהוססת משהו: "כנראה שכחתי לרשום.."

כפי שדווח ב'בחדרי, המקרה ארע בסוף השבוע שעבר, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בגוש דן שהתרכז בערים רמת גן, בני ברק וגבעתיים, אשר כלל 185 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 27 מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקידת שומה גוש דן, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר ומתן השירותים לרבות מכירת וסידור פאות, מסעדות משרדי עורכי-דין ורואי חשבון ירקנים ועוד.

אצל בעלת חנות לפאות נמצאו סכומי מכירות בסך של 110,280 ₪ שלא נרשמו בספרים תשובתה היוצאת מן הכלל של בעלת העסק הייתה" אני בדרך כלל רושמת..". הפאנית נלקחה לחקירה שעדיין ממשיכה.

בנוסף, בעסק למזוזות נצפה מנהל החנות, בין היתר, מקבל 2500 ₪ במזומן שלא נרשמו בספרי העסק, תשובתו לפשר הדברים הייתה: "כנראה היו אנשים ושכחתי לרשום". במכבסה נמצא צ'יק שלא נרשם בספרים, שם תשובתו של בעל המכבסה, שהשליך את בעיותיו האישיות על ניהול העסק, הייתה: "בשל בעיה אישית בבית לא הספקתי לרשום!"

גם במכון למניקור ופדיקור, זרקה בעלת העסק, יומן לפח. המבקר שמצא אותו גילה שהיא לא רשמה בספרים חלק מהכנסותיה תשובתה הייתה: "לא יודעת למה זרקתי את היומן לפח ולא יודעת למה לא רשמתי..." בעל עסק למתן הלוואות לא רשם 23,500, שנתגלו בבדיקה בדפי הבנק. תגובתו לממצאים: "לא התאפשר לי להוציא קבלה או חשבונית ולא שמתי לב..."



כזכור, כפי שדווח אתמול ב'בחדרי', פרסומים שונים גרמו אתמול לבהלה בקרב נשים חרדיות העוסקות בתחום הפאנות, בעקבות דיווח ברשת על מעצרן של מספר נשים על ידי רשות המיסים. אולם מבדיקה שערך 'בחדרי חרדים' עלה כי הדיווח אינו נכון וכלל לא בוצעו מעצרים.

על פי הפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', רשות המסים ערכה בסוף השבוע החולף מבצע ביקורת רישום הכנסות בעיר בני ברק ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה מרחב דן, נערכו ביקורות בעיקר בבתי עסק בתחום הפאנות.

מדובר בעשרות בתי עסק, בחנויות והן בבתים פרטיים, שנבדקו על ידי פקידי השומה. במהלך הבדיקה, נבדקו הספרים בהם רושמים את הכנסות העסק. למרבה ההפתעה, כמעט כל העסקים נמצאו שאינם מעלימי מס והון שחור.

יחד עם זאת, מרשות המיסים נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר ב-15% העלמה, שזה לא חריג", ובעקבות כך נחקרה באזהרה בעלת עסק אחד או שניים, ובתום החקירה שוחררו מבלי שנעצרו.

יצוין, כי המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים, כך על פי רשות המיסים.
פאות פשיטה פאניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד