כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כשאהבה ואחווה בין רעים קושרת קשר חיים עם ארגון 'בוני עולם'

"הם היו זוג נחמד, במשך שנים ארוכות ציפו לילד - אך אין" • הבטחת ה'ח"י רוטל' שהביאה ישועה

צילום: pixabay
צילום: pixabay



"הם היו זוג נחמד שגרו בשכנותי... במשך שנים ארוכות ציפו לילד אך אין. חודש ועוד חודש, ראש השנה נוסף ועוד אחד חלף. שתים עשר שנים של המתנה וצפייה, תפילות ותקוות והישועה מתעכבת.

באותם שנים, הם היו מגיעים לדבר איתי, ביקשו עזרה, התייעצו ודנו ואני כמובן עשיתי כל שיכלתי כדי לעזור. אבל הרגשתי שהשערים סגורים, נעולים, אטומים לפני.

לאותו ידיד, היה חבר מימי הישיבה, שמואל שמו. שמואל נישא בשידוך טוב, נולדו לו מספר ילדים ובאותה תקופה בה מסופר סיפורינו, זכה לחבוק בת בריאה וחמודה, זאת לאחר מספר שנים של המתנה.

לתרומה לזוג שמחכה ולהשתתפות בחלוקת ח"י רוטל לחצו כאן

שמואל החליט לערוך 'קידוש' גדול וחגיגי. הוא השקיע ב'קידוש' שלא נראה כמותו, באולם מרהיב, מיטב מאכלי הגורמה – בר משקאות יקר, זמרים וחזנים ועוד.

לאירוע הנוצץ הגיעו כל המי והמי כדי להתבשם מהיופי ומהשמחה הגדולה. כולם הופיעו ואיחלו בלב שמח 'מזל טוב'. שמואל היה מאושר. ההפקה הייתה מרשימה ומכבדת, ההמונים שהופיעו שמחו וריגשו אותו.

לפתע, נכנס ידידי לאולם השמחות. שמואל זכר אותו. הוא ניגש אליו וזרועותיו פשוטות לרווחה – "ידידי ורעי!" קרא בחדווה, "לא הייתי מאמין שתגיע לשמחה שלי! כמה שאני שמח לראותך!"

ידידי הביט לכל עבר וניכר היה שהוא נדהם למראה השקעה הגדולה. "מה קרה שהשקעת כל כך באירוע הזה?" שאל בזהירות. שמואל חיבק את כתפו ולחש: "ארבע שנים לא זכינו לילד והנה עכשיו זיכה אותנו הבורא! נראה לך שלא אחגוג?"

ידידי שמע את הדברים ופרץ בבכי סוער וקורע לב.

שמואל נחרד.

"שתים עשרה שנים שאנחנו לא זוכים לילד!!! שתים עשרה שנים של בכי ותפילות ובכל זאת הידיים שלנו ריקות, הבית שקט – אשתי מצפה... האמת, הגעתי במקרה לשמחה שלך שהרי אין ביננו קשר וכלל לא הזמנת אותי. לך לא אכפת ממני! אתה עזבת את הישיבה ושכחת אותי נס שקיים ארגון כמו בוני עולם , היחידים שאיתי לאורך כל הדרך.... בתוך השמחות שלך שכחת שיש מישהו שמתאווה לשמוח..." אמר ידידי ונעלם.

שמואל שמע את הדברים והתכווץ מצער. הוא ביקש לפייס, לנחם אך לא מצא את ידידו.

המצפון ייסר את שמואל, "איך באמת לא התפללתי על חברי? איך לא ניסיתי לסייע?" בדיוק אז, קראו לשמואל לעלות לתורה ולקרוא לביתו בשם. שמואל הרגיש שליבו נחמץ, לשונו שותקת ורק קריאה אחת פורצת מתוכו: "ריבונו של עולם! מקבל אני על עצמי לעשות כל שביכולתי עבור ידידי"

"ביום ראשון הגיע אלי שמואל וביקש לשמוע איך יוכל לעזור לחברו. חייכתי אליו בעצב ואמרתי לו שאני מכיר את הזוג הנפלא הזה. למעשה, 'בוני עולם' מלווה את הזוג שנים ארוכות. אך אין בידנו את הממון הנצרך על מנת לסייע להם"

לתרומה לזוג שמחכה ולהשתתפות בחלוקת ח"י רוטל לחצו כאן

שמואל שתק שתיקה ארוכה ואז אמר: "כדי להשיג סכום גדול שכזה, אצטרך לגייס את כל חברי. רוצה אני לעשות זאת בכבוד – הנה, ל"ג בעומר לפנינו. כולם נוסעים למירון לקברו של רשב"י. אני מקבל על עצמי להתאמץ, לפעול ולעבור בין חברי עד שנאסוף סכום גדול עבור ח"י רויטל מכובד שיעמוד לזכותו של ידידנו. וכדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק".

אמר ועשה.

לאחר מספר חדשים ידידי זכה לחבוק ילד ובשמחה הגדולה ראיתי את האור שבעיניו של ידידי והאור בעיניו של שמואל. ראיתי את האהבה והאחווה שקישרה בין החברים והביאה לישועה ולשמחה גדולה ומעל הכל ראיתי את התרומה הגדולה שהרימו החברים ואת כוחה העצום של הערבות ההדדית"

(הרב שלמה בוכנר מקים ומייסד בוני עולם)


לתרומה לזוג שמחכה ולהשתתפות בחלוקת ח"י רוטל לחצו כאן

או מלאו פרטיכם בטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים, או
חייגו: 072-3952822
בוני עולם חי רוטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד