כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הגבאים יוזמים: תפילת מנחה על מסלול המרתון

לקראת מרתון האופניים שיגיע בסוף השבוע גבאי בתי הכנסת יוזמים תפילת מנחה המונית על מסלול המרתון "ג'ירו ד'איטליה" • שתיקה חרדית חרף חילול השבת ההמוני במימון הממשלה

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



בסוף השבוע הקרוב יתקיים בישראל מרתון האופניים הגדול בעולם. ע"פ היוזמה אותה הוביל סילבן אדמס יהודי שעלה לישראל מקנדה והוציא מכיסו ע"פ הערכה כ- 70 מיליון שקל, זאת בנוסף לתקצוב ענק ממשרדי הממשלה, בהם משרד לביטחון פנים שיתקצב כ- 7 מיליון ₪, משרד התיירות, משרד האוצר ומשרד התרבו שיתקצב כל אחד 6.25 מיליון ₪ בנוסף למשרד לירושלים ומורשת שיתקצב את חלק מאירוע המרוץ 5 מיליון ₪ ומשרד ראש הממשלה שיעניק 1.25 מיליון ₪.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות חילול השבת, מתארגנים חלק מגבאי בתי הכנסת בתל אביב, ויוזמים מחאה כנגד חילול השבת ההמוני במימון הממשלה, ע"פ התוכנית המרתון שצפוי להגיע לתל אביב לקראת השעה 18:00 בצהרי השבת. ע"פ התוכנית יתרכזו מתפללי בי הכנסת למסלול המרוץ ביעד לא יודע ויערכו במקום תפילת מנחה המונית.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' שלחו 'איחוד בתי הכנסת צפון תל אביב' בו ביקשו מגבאי בתי הכנסת "בכל לשון של בקשה מכל בית כנסת המתכנן תפילה במרחב הציבורי (ברחוב) לעשות כן רק בתאום עם משטרת תל אביב בכדי למנוע חילול שבת מיותר של השוטרים".

סרטון התדמית של ראה"מ נתניהו עם הרוכבים.

ע"פ התוכנית יבואו לישראל 176 רוכבי אופניים מ- 22 קבוצות מהעולם מ- 194 מדינות שיבואו ב- 5 מטוסי נוסעים למשלחות. את האירוע יאבטחו 2,000 סדרנים ו- 4,200 שוטרים וכל זה יתקיים בעיצומה של השבת, האירוע יחל בירושלים ביום שישי ויסתיים עוד קודם כניסת השבת, אבל משם הוא ימשיך כי לחיפה ויעבור דרך ערים נוספות כאשר לקראת שעות הערב יגיע לתל אביב שם ע"פ הערכות יגיעו מאות מתושבי העיר כדי לעודד את הרוכבים ולצורך כך יאבטחו מאות שוטרים את כלל המסע ובדגש את המקטע בתל אביב.

הבוקר דווח בעיתון 'המבשר' כי נעשים "מאמצים להביא לביטול חילולי שבת ענקיים הצפויים בשבת הקרובה בערים מרכזיות בישראל". עפ"י הדיווח, "רבנים ואישי ציבור הביעו מחאה רבתית על הפירצה החמורה התקדימית בחומות קדושת השבת, בפרהסיה הציבורית בחוצות ערי ישראל כשלמגינת כל לב, בערים תל אביב וחיפה, אם לא תהיה התעשתות ברגע האחרון, צפויים להתקיים חילולי שבת ענקיים בשבת הקרובה בחסות ממשלת ישראל והרשויות המקומיות, במסגרת אירוע מרתון אופניים בינלאומי שייערך בערים מרכזיות אלו בעיצומו של יום שבת קודש, הכרוכים בחילולי שבת נרחבים והמוניים".

מהוועדה למען קדושת השבת נמסר, כי היא מזועזעת מחילול השבת הצפוי ומרמיסת כבוד שבת קודש. היא תפעל ותפעיל כדי להביא לביטול המזימה לפגוע בשבת קודש, "לקראת שבת לכו ונלכה, כי היא מקור הברכה".
מרתון גירו דאיטליה שבת מחאה גבאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד