ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

הפסד חילוני • ביה"ד קבע: התכנית תימשך

בית הדין הארצי לעבודה ביטל היום את החלטת ביה"ד האזורי בירושלים על הקפאת תכנית "משפיעים", ובכך איפשר את המשך הקורס לרווחת החרדים • הנשים החרדיות מרוצות: "לא נהיה קרבן. בפועל אין שום פגיעה" • שדולת הנשים: "נפנה לבג"ץ"

צילום אילוסטרציה: ארכיון בחדרי חרדים
צילום אילוסטרציה: ארכיון בחדרי חרדים צילום: באדיבות המצלם



בית הדין הארצי לעבודה ביטל היום (שלישי) את החלטת ביה"ד האזורי בירושלים על הקפאת תכנית "משפיעים", ובכך איפשר את המשך הקורס לרווחת החרדים.

בית הדין הארצי לעבודה קבע כי התיק יוחזר לבין הדין האזורי לעבודה על מנת שידון בהליך העיקרי.

עו"ד מאיר בוחניק, מפורום קהלת, אשר מייצג נשים חרדיות בעתירה, אומר כי "בית הדין הארצי קיבל החלטה נכונה, כאשר קבע שבית הדין האזורי התעלם ממאזן הנוחות וקיבל החלטה שפגעה בעמיתים אבל גם בעמיתות הפוטנציאליות. כפי שקבע בית הדין הארצי, אין כל ספק שקולן של נשים חרדיות צריך להישמע בהליך. פורום קהלת יגיש בקשת הצטרפות להליך, כדי להשמיע את קולן ושלא תהיינה קרבן על מזבח ערכי שוויון אמורפיים, בשעה שבפועל בכלל אין פגיעה בשוויון".

בתגובה להחלטת בית הדין הארצי לעבודה, שדולת הנשים החילונית, המתנגדת ללימודי החרדים בהפרדה כבר הודיעה כי בכוונתה לפנות לבג"ץ נגד המשך קיום הקורס לגברים בלבד. עורכי הדין חגי קלעי, ליעד ורצהיזר ומרים זלקינד, שמייצגים את הארגון החילוני, מסרו: ״דינה של הפרדה במקומות עבודה להתבטל. לטעמנו, שגה בית הדין הארצי בהחלטתו לאפשר את המשך המחזור הראשון של הקורס, בזמן שההליך המשפטי תלוי ועומד. עצם קיום הקורס מהווה תקדים מסוכן ופגיעה בשלטון החוק, אשר לא ניתן להשלים עמם. מכל מקום, אנו מאמינים כי בסיומו של ההליך, בית הדין יבהיר כי הפרדה מגדרית היא אסורה ופסולה”.



כזכור, הפרשה שסוקרה מתחילתה ע"י 'בחדרי חרדים', החלה כש'שדולת הנשים בישראל' הגישה עתירה נגד נציבות שירות המדינה, על כך שמכרז 'משפיעים - חרדים לשירות הציבורי' אינו חוקי מאחר ושלבי ההכשרה נערכים לגברים ונשים - בהפרדה מלאה. בעתירה הם מבקשים להצהיר כי המכרז אינו חוקי, לבטל את המכרז ולתת צו מניעה האוסר על קיום הפרדה בין גברים בכל שלב משלבי התעסוקה בשירות המדינה.

בעתירה נכתב כי מדובר בהליך שמעולם לא התרחש עד כה, "שבו נקבע כתנאי לקבלה למשרה בשירות הציבורי, כי המועמד יהיה גבר". מדובר לטענתם בפגיעה בזכות החוקתית לשיוויון ולכבוד, חוסר סמכות ואי חוקיות גלויה וברורה.

התכנית 'משפיעים' נועדה לשלב חרדים בשירות הציבורי כדי שהחלטות שמתקבלות במשרדי הממשלה יקבלו התייחסות מגוונת, ובכלל זה התייחסות חרדית ולאו דווקא בעניינים שנוגעים לציבור החרדי. מדובר ביוזמה של נציבות שירות המדינה ומשרד העבודה והרווחה, שמטרתה לבנות עתודה חרדית מצטיינת שתשתלב בהמשך בתפקידים משמעותיים בשירות המדינה ובשלטון המקומי.

המחזור הראשון בתכנית, נועד לגברים בלבד כאשר התכנית היא שהמחזור השני יהיה מיועד לנשים בלבד. התכנית השנתית כוללת 50 תקנים, מרביתם לשירות המדינה ומקצתם לשלטון המקומי. עם סיום השלב הראשוני בהכשרה, צפויים המשתתפים להשתלב במשרות מפתח במשרדי הממשלה השונים ובשלטון המקומי.
משפיעים תכנית בגץ שדולת הנשים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד