י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

נתניהו לאמריקאים: "איראן שונאת אתכם בדם"

לאחר הדרמה של מסיבת העיתונאים שערך אתמול ראש הממשלה, הופיע הבוקר נתניהו בתוכנית ברשת "פוקס" האמריקאית וסיפר: "לקח לנו זמן לתרגם מפרסית"

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90



לאחר הדרמה של מסיבת העיתונאים שערך אתמול ראש הממשלה, הופיע הבוקר (שלישי), נתניהו ברשת "פוקס ניוז" האמריקאית, ואמר דברים נחרצים בכל הנוגע לאיום האיראני, והתייחס להעברת השגרירות לירושלים.

נתניהו שדיבר לעם האמריקני, הסביר שהאיבה של איראן היא לא רק נגד ישראל, היא גם לאומה האמריקנית, "באיראן צועקים מוות לאמריקה" והבהיר שאסור למשטר האיראני להחזיק בנשק גרעיני.

"היה לנו שם 100000 מסמכים כולם בשפה הפרסית", אמר, "היינו צריכים לתת אותם לאנשים שיודעים לקרוא פרסית ברמה גבוהה, שמבינים במדע, בפיזיקה, מומחים בטכנולוגיה, לקח לנו הרבה זמן לארגן את זה.

"פגשתי את הנשיא טראמפ לפני כמה חודשים, ואמרתי לו שאנחנו נשלח לו את כל האינפורמציה ברגע שהיא תהיה מתורגמת, לקח לנו אמנם זמן לתרגם, אבל הנה, אנחנו יודעים מה שאנחנו יודעים, וזה מספיק רע, המשטר הזה שצועק ומאחל מוות לישראל ומוות לאמריקה, למשטר הזה היה תוכנית גרעין, והם המשיכו אותו כדי לקבל ארסנל שלם של גרעין, ותחת הסכם רע מאד, אסור שיהיה להם את זה.

"הם מנסים לפגוע בהרבה מדינות, הם רוצים להשמיד את ישראל, הם שמים צבא בתוך סוריה, הם רוצים אחיזה בלבנון כדי שיהיה להם אפשרות גם משם לשגר טילים לישראל, הם מנסים להקצין את עזה נגד ישראל, הם יורים טילים לעבר סעודיה מתימן, הם מנסים גם שם לכבוש חלקים מתימן, הם שונאים את אמריקה בדם, אם זה מה שהם עושים בלי נשק גרעיני, תחשבו מה הם יעשו עם נשק גרעיני, אם העסקה הזו תמשיך במתכונת הנוכחית. אני שמח שהנשיא טראמפ מבין את זה והולך איתנו בענין הזה, אני חושב שזה לא רק נוגע אלינו, זה נוגע לכל העולם, חייבים לוודא שהמשטר האנטי אמריקאי הזה לא מחזיק בנשק גרעיני.

"כשהעסקה נעשתה היה ברור שאיראן חייבת להיות נקיה מנשק גרעיני, הם לא נקיים, הם שיקרו לכולם, ההבטחה של העסקה היתה שהם יהיו נקיים מנשק גרעיני, ומה שהם עשו מ-2003 זה שהם לקחו אנשים שעבדו בתוכנית הגרעין, והעבירו אותם לכל מיני חברות צבאיות במסווה של חברות אזרחיות, והם הונו את כולם שזה למטרות אזרחיות, והם בעצם המשיכו כרגיל בתכנית הגרעין, למה הם החביאו את התוכניות האלה כל כך חזק, למה הם שמרו אותם במקום מסתור, הם שיקרו כדי שיחתמו איתם על העסקה, הם שיקרו והם ממשיכים לשקר, אני שמח שטראמפ אמר שזה לא ימשך בצורה הזו, אנחנו נצטרך לעשות שינוי רציני כדי שהעסקה הזו לא תמשיך, היא עסקה איומה ונוראה".

בסיום הראיון התייחס נתניהו להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים בהמשך החודש, נתניהו אמר "אני נמצא בתוך המשרד שנמצא בירושלים, גם הכנסת נמצאת בירושלים, גם בית משפט העליון נמצא בירושלים, כולם יודעים שירושלים היא עיר הבירה של ישראל, ירושלים היתה מהתקופה של דוד המלך, ועכשיו הגיע הנשיאות של טראמפ שהביאה מציאות פשוטה, אבל אמיתית, אני חושב שיש שמחה עצומה בישראל על העברת השגרירות, אנחנו מעריכים את הדבר הזה, היחסים שלי עם טראמפ מצויינים, הקשר בין שתי המדינות מעולם לא היה חזק יותר".

נתניהו נשאל אם הוא רוצה שטראמפ יבוא לטקס העברת השגרירות, הוא ענה, "אני אשמח מאד שהוא יהיה כאן, אבל זה החלטה שלו, יש לו הזמנה פתוחה".
ארהב נתניהו ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד