י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אחרי ההסתבכות: פייסבוק תגלה לכם מי עוקב אחריכם

הרשת החברתית, שעוררה סערה בעקבות חשיפת פרשת קיימברידג' אנליטיקה, הכריזה על קמפיין חדש שנועד להגביר את השליטה של הגולשים במידע שלהם

  • ט"ז אייר התשע"ח
פייסבוק. צילום: רויטרס
פייסבוק. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



פייסבוק הודיעה היום (ג) כי תחל לעדכן את משתמשיה אילו אתרים ואפליקציות אוספים עליהם מידע ומוסרים אותו לרשת החברתית - ותציע אפשרות למחוק את המידע הזה. מדובר בפיצ'ר חדש בשם Clear History (נקה היסטוריה), בדומה לפונקציה שקיימת בדפדפנים, ושהוכרז במהלך כנס F8 - הכנס השנתי של פייסבוק למפתחים.

"השבועות האחרונים הבהירו לנו שאנשים רוצים יותר מידע לגבי האופן שבו פייסבוק פועלת ולגבי השליטה שלהם במידע אישי", נמסר מהחברה. לדבריהם, מדובר ב"צעדים ראשונים שבהם אנו נוקטים כדי להגן בצורה טובה יותר על הפרטיות של אנשים. לכולם צריכה להיות גישה למידע שפייסבוק מקבלת מאתרים ואפליקציות שמשתמשים בשירותים שלנו".

בפייסבוק אומרים כי מאפיין Clear History יאפשר לגולשים למחוק מידע שנצבר עליהם ולמנוע מפייסבוק להמשיך לקבל מידע מאותם גורמים. "אפליקציות ואתרים שמשתמשים במאפיינים כמו כפתור הלייק או בפייסבוק אנליטיקס שולחות לנו מידע כדי לשפר את התוכן ואת הפרסומות שלהם. אנו משתמשים במידע הזה כדי לשפר את החוויה שלכם בפייסבוק".

בפייסבוק הדגישו כי ימשיכו לספק לאותם אתרים ואפליקציות ניתוח מידע, שיכלול פילוחים לפי מגדר או גיל, אך לא יאחסנו את המידע באופן שיקשור אותו למשתמש הספציפי. "וכמו תמיד", הוסיפו, "איננו אומרים למפרסמים מי אתם".

השלמת הפיצ'ר תארך עוד כמה חודשים. "בכוונתנו לעבוד יחד עם פעילים, אקדמאים, מחוקקים ורגולטורים כדי לשמוע את השקפתם על הגישה שלנו, לרבות השאלה מה עושים במקרים נדירים שבהם אנחנו חייבים למסור מידע אישי בשל סיבות ביטחוניות".
פייסבוק קיימברידג' אנליטיקה איסוף מידע היסטוריית גלישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד