כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"יהרג ואל יעבור": נשיא המועצת והרבנים במכתב חריף לשר אלקין

פרסום ראשון • מכתב מחאה חריף של רבני העיר העתיקה ובראשם נשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן, נגד מופע פריצות וטריפות שצפוי להתקיים בתחומי העיר. באופן חריג, פנו הרבנים לשר לעניני ירושלים זאב אלקין, ולא לראש העיר ניר ברקת

השר אלקין. צילום: פלאש 90
השר אלקין. צילום: פלאש 90



מופע שחץ: רבני העיר העתיקה בירושלים ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, פנו במכתב חריף במחאה על הנעשה בעיר העתיקה - לשר לענייני ירושלים זאב אלקין.

המחאה מופנית נגד מופע שחץ ופסטיבל טריפות אותו תקיים הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) בתקופה הקרובה.

במכתב שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', נכתב "התוכן והצורה פוגעים בציפור נפשנו ואינם מתאימים לשום מקום, ובפרט לא לעיר הקודש. מופע זה עלול לגרום להרס חינוכי של מאות תינוקות של בית רבן המחונכים בכגון זה ל'יהרג ואל יעבור', כמו גם פגיעה עצומה בציבור הגדול של לומדי התורה ובני הישיבות בתוככי עיר הקודש, אלה אשר גדלו במקום ואלה הבאים ללמוד כאן בהתמדה ובקביעות חלילה מלהכניס פסטיבל חדש ושגוי לעיר הקודש, הכולל האכלת טריפות ליהודים רח"ל".

"אנו בטוחים" כותבים הרבנים "כי הדבר נעשה ללא ידיעתך וכשגגה אשר יצאה מטעם משרדך הנכבד. כשם שעזרת לנו בעבר, כך אנו מבקשים ממך לבטל מיד את פסטיבל הקרקס הלזה".

על המכתב חתומים בין היתר נשיא המועצת חכם שלום כהן, הגר"א נבנצאל ועוד רבנים.

זו הפעם ראשונה שמכתב מחאה הנוגע לירושלים, נשלח לשר זאב אלקין ולא לראש העיר ניר ברקת שהודיע על פרישה מתפקידו עם תום הקדנציה.

כזכור, השר זאב אלקין מחמם מנועים לקראת התמודדותו לראשות העיר ירושלים, ובודק את האופציות בעיקר בקרב המגזר החרדי.
זאב אלקין מופיע שחץ יהרג ואל יעבור חכם שלום כהן העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד