כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

החלאק'ס אצל הגר"ח: הצצה לסדר היום ברשב"ם

אחד המנהגים הבולטים בל"ג בעומר הוא החלאק'ה, רבים מעמך בית ישראל, גם אלה הנוסעים לעשות זאת במירון, עוברים דרך ביתו של שר התורה שיגזוז ממחלפות ראשו של בן ה-3, הורים מכל העדות והחוגים פוקדים את הבית כדי לזכות בכך • 'בחדרי חרדים' עם ההוראות הנחוצות מבית הרב

הגר"ח קנייבסקי בחלאק'ה. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי בחלאק'ה. צילום: שוקי לרר



המונים עולים ביום ל"ג בעומר עם ילדיהם למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שיגזוז ממחלפות ראשם של בני השלוש כנהוג ביום הילולת הרשב"י, ביום זה הגר"ח מקדיש מזמנו לגזיזת שערות הילדים.

לרגל היום, הובאו כמה ידיעות נחוצות לבאי החלאק'ה ביום ל"ג בעומר אל הבית ברחוב רשב"ם כפי שהתפרסם בעלון 'דברי שי"ח'.

א. זמני קבלת קהל לילדי החלאק'ה אצל מרן שליט"א: יום חמישי י"ח אייר בצהריים בשעה 13:50 (אחרי מנחה, הגר"ח מתפלל בביתו במנין מצומצם והכניסה היא אך ורק לאחר סיום התפילה) ועד השעה 14:20, (אין צורך בתיאום מראש).

ב. כיון שמרן שליט"א מקפיד שגם ילדים קטנים יכסו את הראש בכיפה, נא להלביש לילד כיפה, וכן להלביש אותו בחולצה עם שרוולים ארוכים, שכן מנהגו.

ג. אין צורך לבוא עם 'מספריים'.

ד. מרן שליט"א נוהג ליטול ידיו אחרי שגוזז שיער, והורה שראוי שגם הילד יטול הידים.

ה. לפי הידוע לנו בשנים קודמות, הגיעו מאות ילדי חלאק'ה, ולכן תיתכן המתנה מעט, מומלץ להצטייד בממתקים לילד ושתיה, כי הימים האלו חמים מאוד.

ו. כדי למנוע אי - נעימות: כדאי להסביר מראש לילד, שמרן שליט"א יגזוז לו מעט שער ושזה לא כואב (וראינו כמה פעמים שהילד בכה ומרן טרח להרגיע אותו שזה לא כואב...) ואח"כ בני הבית מחלקים מין מתיקה לילד לשמח אותו.

לסיום נכתב כי "אנו מאחלים מעומקא דליבא, לכל צעירי הצאן שיזכו לגדול בתורה ויראת שמים, וההורים היקרים ירוו נחת דקדושה, וכשם שזכו למצות תספורת הראש, יזכו גם להכניסו בעול תורה ומצוות ולהכניסו לחופה באושר ונחת".
הרב חיים קנייבסקי לג בעומר חלאקה מחלפות ראשם רחוב רשבם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד