י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בשל הסכנה: נציב הכבאות מגביל את המדורות: מטר וחצי בלבד • ומה עוד?

לא מדובר בגזירה חלילה כי אם בפיקוח נפש וכדי למנוע אסונות. נציב כבאות והצלה חתם על צו המורה על שורת הגבלות באשר למדורות ל"ג בעומר • הראשל"צ: "חובה להישמע להנחיות הבטיחות של הגורמים המקצועיים ולנהוג בהדלקת המדורות בכל עיר ועיר על פי הנחיותיהם בלבד" • ונשמרתם מאוד לנפשותיכם

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



בעקבות מזג האוויר החם והחשש לשריפות כתוצאה מהתפשטות מדורות ל"ג בעומר, נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, חתם על הגבלות לקיום מדורות ל"ג בעומר.

נציב הכבאות, קיים הבוקר (רביעי) הערכת מצב במהלכה הוצגו בפניו נתוני מזג האויר החריג, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות. בתום הערכת המצב, חתם הנציב על צו המורה על שורה של הגבלות.

ההגבלות כוללות בין היתר, את מימדי המדורה עד לגובה של מטר וחצי, וכן קוטר המדורה שלא תעלה על 3 מטר. בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות ליערות ל-300 מטרים, מרחק של 60 מטרים ממתקני גז ודלק, מרחק של 40 מטרים מבנייני מגורים, 40 מטרים ממתקני גז ודלק, 20 מטרים מקווי חשמל וטלפון.

יחד עם זאת, כללים אלו שנוספו אינם מתייחסים לאתר מירון, שם מפקד מחוז צפון אחראי על הכללים וההגבלות. אין ספק שיש צורך לשמור מאוד על הכללים, כדי של"ג בעומר לא יסתיים באסון. יחד עם זאת, במרבית הקהילות החרדיות בארץ, מימדי המדורות הן גדולות בהרבה מההגבלה שניתנה הבוקר.

וְנִשְׁמַרְתֶּ֥ם מְאֹ֖ד לְנַפְשֹׁתֵיכֶ֑ם (דברים ד' ט"ו) זהו ציווי מהתורה. הדלקת מדורה בל"ג בעומר הוא מנהג ארץ ישראלי קדום, כאשר כמו בכל הילולא מדליקים נר, אך ביום היארצייט של רבי שמעון, נהוג להדליק אבוקה ולא רק נר.

"אני קורא להורים ולילדים להקפיד על הנחיות הבטיחות הכוללות הדלקה של מדורות קטנות, ושמירת מרחק מאזורי יער וחורש וחומרים דליקים העלולים לסכן רכוש וחיים" אמר נציב הכבאות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שמחי אף פנה אל הרה"ר לישראל הגר"י יוסף וביקש ממנו להתריע מסכנה ממשית בהדלקת מדורות ל"ג בעומר בשל מזג האוויר הצפוי.

הראשל"צ נענה לבקשתו ופרסם קריאה לציבור, להיזהר ולהישמר בהדלקת המדורות לרגל ל"ג בעומר בעקבות תנאי מזג האוויר העלולים לגרום לאיבוד שליטה על האש.

במכתבו פונה הראשל"צ להרבות בלימוד התורה ובאהבת חינם, אך במיוחד להיזהר בעת הדלקת המדורות, "השנה יום ל"ג בעומר שנת תשע"ח, מתריעים גורמי החיזוי והבטיחות מפני מזג אוויר קשה העלול לגרום לסיכון חיים בעת הדלקת המדורות".

עוד מוסיף הגר"י יוסף כי "על פי ההלכה, על אף חשיבות היום, חובה להישמע להנחיות הבטיחות של הגורמים המקצועיים ולנהוג בהדלקת המדורות בכל עיר ועיר על פי הנחיותיהם בלבד. ושומע לנו ישכון בטח."
ונשמרתם מאוד לנפשתיכם לג בעומר מדורות דדי שמחי סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד