ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ראש הישיבה כמו החתם סופר: "מנהג הישיבות שלנו שלא לנסוע למירון בל"ג בעומר"

"יש אנשים רציניים שאצלם זה דבר רציני, ומנהג אבותיהם לנסוע למירון בל"ג בעומר", אמר ראש הישיבה לקראת יום ההילולא, "ויש גם כאלו ששמחים שיש הזדמנות לנסוע לטיול כביכול". "בישיבות שלנו לא נהגו לנסוע" • ומה סיפר הגרי"ג על נכד החת"ס שנסע למירון

הגרי"ג אדלשטיין בחלאק'ה לילד בן שלוש. צילום: משה גולדשטיין
הגרי"ג אדלשטיין בחלאק'ה לילד בן שלוש. צילום: משה גולדשטיין



בעולם הישיבות הליטאי, מקפידים המשגיחים וראשי הישיבות לבל יפרצו סדרי הלימוד בנסיעה לאתרא קדישא מירון, בשונה מהחסידים.

מי שהתייחס לכך הוא ראש הישיבה הגרי"ג אלדשטיין. בדברים שנשא בפני תלמידיו אמר ראש הישיבה, "הנה עוד מעט, בי"ח באייר, יחול ל"ג בעומר, ובאמת יש אנשים רציניים שאצלם זה דבר רציני, ומנהג אבותיהם לנסוע למירון בל"ג בעומר, והם נוסעים כפי המסורת המקובלת בידם. ויש גם כאלו ששמחים שיש הזדמנות לנסוע לטיול כביכול. אמנם", אמר ראש הישיבה, "בישיבות שלנו לא נהוג לנסוע".

"ידוע" אמר ראש הישיבה, "שגם דעת ה'חתם סופר' היה נגד הנסיעה למירון בל"ג בעומר (הובא בשו"ת חת"ס יו"ד רלג). ומסופר על נכדו הגאון רבי עקיבא סופר זצ"ל, אב"ד פרשבורג, כשהגיע לארץ ראה שיש הרבה שנוסעים למירון, וחשב גם הוא לנסוע, ויצא לדרך, אבל אירעה תקלה ברכבו, ותיקנו את התקלה, ושוב אירעה תקלה, והבין כי זהו מן השמים, מפני שזקנו החתם סופר מתנגד לזה, ואינו מניחו לנסוע לשם, וחזר על עקבותיו".

"זה לא מתאים לכולם" אמר ראש הישיבה, "וכאמור בישיבות לא נהוג לנסוע בל"ג בעומר, אלא יושבים ולומדים כרגיל, אדרבה יש צורך בהתמדה גדולה יותר בימים אלו, שהם ימי הספירה והכנה לקבלת התורה, ואם נוסעים זה עלול להיות כמו טיול, ויש בזה חשש ביטול תורה. לכן", סיים ראש הישיבה, "מנהג הישיבות שלנו הוא שלא לנסוע".

תוך כך, מאות ילדים שהגיעו לגיל שלוש יגיעו הערב למעונו של ראש הישיבה ברחוב ראב"ד 17 בבני ברק כדי להתברך.

המועד הרשמי הינו מחר (חמישי) לאחר תפילת מנחה, בעיצומו של יום ל"ג בעומר. אך עם זאת גם לאחר תפילת מעריב הערב ומחר.

יצויין, כי ראש הישיבה נוהג כמנהג המקובלים שלא לגזוז עד ערב ל"ג בעומר ומקבל את ההמונים לברכה לרגל היום הגדול של עשיית הפאות לילדי החאלק'ה וגזיזת מחלפות ראשם.
מירון 2018 הרב גרשון אדלשטיין לג בעומר ישיבות החתם סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד