י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שבוע לאסון נחל צפית: מנהל המכינה התפטר

כמעט שבוע מאז האסון המחריד בנחל צפית בערבה, בו נספו תשע נערות ונער תלמידי מכינת בני ציון - מנהל המכינה יובל כהאן התפטר • "אני קרוע ושבור", כתב

זירת האסון בנחל צפית. צילום: פלאש 90
זירת האסון בנחל צפית. צילום: פלאש 90



כמעט שבוע מאז האסון המחריד בנחל צפית בערבה, מנהל מכינת בני ציון התפטר "אני קרוע ושבור".

עשרה בני נוער, תשע נערות ונער, מצאו את מותם לאחר שנסחפו בשיטפון שפקד את ערוץ נחל צפית בערבה, ביום חמישי האחרון. במשטרה פתחו בחקירה ומנהל המכינה הקדם צבאית והמדריך נעצרו. מנהל המכינה חשוד בגרימת מוות ברשלנות והמדריך חשוד בהריגה - זאת לאחר שיצאו למסלול למרות האזהרות הרבות.

"קרה אסון נורא ובלתי נתפס במכינה הקדם צבאית בני ציון שאני עומד בראשה" כתב יובל כאהן. "במהלך טיול שנועד לחנך לערכי החברות ואהבת הארץ, נהרגו הנערות יעל סדן, עדי רענן, אגם לוי, אילן בר שלום, אלה אור, גלי בללי, מעיין ברהום, רומי כהן ושני שמיר והנער צור אלפי זכרם לברכה". 

צילום: מוישי גולדשטיין 

יובל כאהן כתב כי "מאז האסון אני קרוע ושבור. לעולם לא אוכל למצוא מילים שיוכלו לבטא את הצער שאני חש. תפקיד ראש המכינה הוא בראש ובראשונה תפקיד חינוכי הדורש אמון מלא של החניכים, משפחותיהם וכל מי שהמכינה נוגעת בו".

"אני יודע שבצילו של האסון האיום, אמון זה, שהוא היסוד ליכולת להוביל ולחנך, לא יכול להתקיים. לכן החלטתי להגיש את התפטרותי ליפה, יו"ר העמותה, שהטילה עלי לפני אחת עשרה שנים להקים מפעל זה, לזכר בנה בן ציון שי חדד ז"ל, לוחם צה"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו.
אני בטוח שהמכינה על חניכיה, מדריכיה, מוריה ובוגריה המדהימים ימשיכו להתעצם, לעשות טוב ולחנך לערכי ציונות, אנושיות ואמת.

"אני אמשיך להיות מחוייב לכל מה שיידרש ממני לטובת מפעל זה והמשכו. אין ביכולתי לנחם ולו במעט את המשפחות שאיבדו את היקר מכל. אני משתתף בכאבן הנורא", כתב לסיום.,
בני ציון נחל צפית אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד