ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

אריה דרעי פרץ בבכי: "קשה לי להאמין" • צפו

פטירתו של הנגיד ר' מוישה רייך ז"ל הכתה בהלם את ידידו הטוב השר אריה דרעי יו"ר ש"ס שספד לו בבכי קורע לב במסע הלוויה בבית המדרש צאנז בצפת: "מי חלם שבמקום לפגוש אותך מחר במירון, היום אני אספיד אותך כאן" • צפו

אריה דרעי בוכה במסע הלוויה היום. צילום: דוד כהן
אריה דרעי בוכה במסע הלוויה היום. צילום: דוד כהן



פטירתו של הנגיד ר' מוישה רייך ז"ל הכתה בהלם את מכריו וידידיו הרבים. מי שהיה חברו הטוב במשך עשרות בשנים הוא השר אריה דרעי יו"ר ש"ס שספד לו בבכי קורע לב במסע הלוויה בבית המדרש צאנז בצפת.

דרעי אמר: 'אין לי מה לומר ר' מושה, היית קשור לגדולי וצדיקי הדור, לרב'ה מקלויזנבורג זצ"ל, למרן הרב עובדיה יוסף שאהב אותך כמו בן. עם ישראל זקוק לישועה גדולה וניסים גדולים. אתה מליץ יושר. אין אחד כמוך שיכול להיות סנגור. תאחז בהם ואל תרפה".

השר המשיך וסיפר על עזרתו של "רבי מוישה" שהלך הבוקר לעולמו בפתאומיות. "כמה יתומים, כמה אלמנות כמה הכנסות כלה, כמה מסירות לפרנס את המשפחות של היהודים שלנו כמה זה היה חשוב לך זה לא היה עסק זה היה מצוות הצדקה הכי גדולה".

צילום: משה גולדשטיין

בהמשך דבריו ספד דרעי ואמר, "מי חלם שבמקום לפגוש אותך מחר במירון, היום אני אספיד אותך כאן. אנשי אמונה אבדו. מוישה, הלכת למנוחות ועזבת אותנו. אישתך צדקת, לא ראיתי מימי חיי אישה שעושה כך רצון בעלה. זכית והקמת משפחה לתפארת כמה מעשה צדיקים קשה לי להאמין שלשום היית אצלי בבית איזה שמחה איזה חיות".

השר דרעי החזיק בקשרי ידידות חזקים עם משה רייך ז"ל. מקורביו של השר מספרים כי "הם היו יותר מאחים". דרעי ליווה הבוקר את משפחתו של רייך ומיד ששמע את הבשורה הגיע לבית החולים זיו בצפת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי משה רייך היה אמור להשתתף הערב בסעודת  ההילולא יחד עם השר דרעי במושב ספסופה לכבוד הרשב"י.
משה רייך אריה דרעי הספד הלווייה צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד