ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

החתן הצעיר שנהרג כשהציל את הילדים במדורה

חודשים ספורים לאחר נישואיו, חלף ישראל יעקב קדוש ז"ל, ליד קבוצת זאטוטים ששיחקה במכל נפט ליד מדורה. ישראל חטף את המכל והציל את הילדים, אך חייו נגדעו אחרי חודשיים של יסורי איוב • "אני הייתי אחד מחמשת הילדים. הוא הציל את חיי"

ישראל יעקב קדוש ז''ל. צילום תמונת רקע: פלאש90
ישראל יעקב קדוש ז''ל. צילום תמונת רקע: פלאש90



סיפור הגבורה שגדע את חייו של החתן הצעיר שחטף את הג'ריקן הבוער והציל את חייהם של חמישה ילדים: ערב ל"ג בעומר, שעות בודדות לפני שמדורות ענק יפיצו אור ברחובות ישראל, עולה שוב על סדר היום נושא הזהירות וההתרחקות מסכנות, בפרט בעקבות אסונות שאירעו בעבר ביום זה מהדלקות שיצאו מכלל שליטה ועלו בנפש.

מקרה גבורה עצוב שנחקק במיוחד בזיכרון - אירע לפני 12 שנה. ישראל יעקב קדוש בן ה-20, חתן טרי שחודשים ספורים לאחר שעמד תחת חופתו - נשרף למוות כתוצאה ממשחק ילדים באש. מעשה הגבורה שלו הציל את חייהם של חמישה ילדים אך גדע את חייו של ישראל יעקב ז"ל. חברו הקרוב של קדוש, מני חדד, מגולל את הזיכרונות הקשים בפוסט שפרסם ברשת.

"ישראל קדוש היה בסך הכל בן 20 כשהוא נשרף במדורת ל"ג בעומר", מספר חדד, "קבוצת זאטוטים שיחקה בג'ריקן של נפט וישראל שחלף במקום ראה את הסכנה מתקרבת וחטף מאחד הילדים את הג'ריקן. לרוע המזל המיכל הדליק התפוצץ בידיו וישראל התלקח".

חדד ממשיך בסיפור העצוב: "קרוב לחודשיים התייסר ישראל יעקב בייסורי איוב, כשכל גופו חרוך מכוויות המדורה עד שהשיב את נשמתו ליוצרה. במעשהו האמיץ, הציל את הילדים הקטנים אך קיפח את חייו - חתן טרי, חודשים ספורים לאחר נישואיו".

"ישראל יעקב היה חבר אישי וקרוב שלי, והטראומה שמלווה אותי מאז האירוע הטראגי הזה מזכירה לי בכל שנה מחדש את החובה הגדולה לשמור ולהישמר בכל הקשור לל"ג בעומר", ממשיך חדד, "להשגיח על הילדים שלנו על מנת שהיום השמח הזה לא יהפוך חלילה וחס ליום של אסון ואבל".

לסיום הוסיף: "יהיו הדברים לע"נ הטהורה של ישראל יעקב בן גילה נורית, שהשנה ימלאו 12 שנים לפטירתו".

למרבה הפלא, בתגובה לפוסט שפרסם חדד, הגיב גולש בשם מתנאל ידעי: "כל ל"ג בעומר אני בוכה ועצוב את הכאב הזה. אני אותו ילד בין החמישה ילדים שהוא הציל אותנו מהאסון הזה. כל ל"ג בעומר אני משתדל לקרוא ספר תהילים לעילוי נשמתו, תשמור עלינו מלמעלה כמו ששמרת עלי מלמטה. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים".
מדורה לג בעומר מתנאל ידעי ישראל יעקב קדוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד