כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אשר ללפיד: "לא די בצעידה ריקה מתוכן עם כיפה בברלין" • צפו

הכנסת קיימה דיון בעקבות תופעת האנטישמיות • חה"כ אשר ללפיד: "כדי להתמודד עם האנטישמיות יש להגביר את התוכן היהודי ולשמור על היכלי התורה מכל משמר" וידאו

חבר הכנסת אשר נואם במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חבר הכנסת אשר נואם במליאה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חה"כ יעקב אשר מ'יהדות התורה' הגיש הצעה דחופה לדיון בסדר היום של הכנסת, בנושא 'התגברות האנטישמיות בעולם בכלל ובאירופה בפרט', את נאומו במליאה פתח חה"כ אשר בהתייחסות ל"נאומו האנטישמי מלא השנאה נגד העם היהודי של יו"ר הרשות הפלשתינית בתחילת השבוע".

חה"כ אשר ציטט את דברי אבו מאזן ואת "טענתו השפלה כי המדינות באירופה רדפו את היהודים בזמן השואה לא בשל דתם אלא בשל היותם כביכול מלווי בריבית שרימו את האזרחים".

חה"כ אשר ציין כי "אבו מאזן כינה את הנאום שלו שיעור בהיסטוריה, ואכן זה באמת שיעור בהיסטוריה של תעמולת המונים כנגד העם היהודי והיא משתלבת היטב עם כל עלילות הדם שליוו את עמנו לאורך ההיסטוריה והסיבה שמחמוד עבאס אמר את דבריו היא לא בגלל שהוא מרצה באוניברסיטה ברמאללה אלא כי הוא מעונין לעשות דה לגיטימציה לעם היהודי מתוך שנאה ואנטישמיות".


נאומו המלא של חבר הכנסת אשר

עוד הוסיף חה"כ אשר כי "ידוע שזאת שיטה ישנה ומוכרת שהצליחה הרבה פעמים לעשות תעמולה הרסנית נגד העם היהודי אבל לא הצליחה למחוק את עם ישראל כבר אלפי שנים למרות ניסיונות חוזרים ונשנים".

"ברור שאותם אנטישמים וגזענים שונאים אותנו כי אנחנו שונים, יש לנו מסורת, יש לנו חוקים וחגים והלכות שבגללם אנו הוכרזנו כעם סגולה ובכל זה הם כופרים" הוסיף אשר.

לסיום, התייחס חבר הכנסת יעקב אשר לחבר הכנסת לפיד שהשתתף בשבוע שעבר בצעדה בברלין בירת גרמניה ואמר "כשהוא חובש כיפה כמו יהודי גאה באמונתו, אך יחד עם זאת - אסור לנו לטעות, הסמנטיקה והצעדה זה לא יהדות. חבישת הכיפה היא סמל שאם לא יוצקים בה תוכן אין לה משמעות".

"הרי חבישת כיפה היא אות וסימן המעיד על יראת שמים", אמר הח"כ והוסיף, "חבישת הכיפה היא עדות לחיים של מסורת, של אמונה, של חיי תורה שהתחילו כבר לפני אלפי שנים מאז ימי אברהם אבינו וקבלת התורה". אמר אשר תוך שהוא פונה לכיסאו הריק של הח"כ יאיר לפיד.

"היהדות שעליה אנחנו מדברים - ובה נאבקים ראשי האנטישמים והמסיתים - זו שמירה על הערכים, שמירה על התורה, שמירה על הצביון היהודי של העם שלנו, כשליבת היהדות אלו היכלי התורה שם נמצאים עשרות אלפי בני ישיבות ותלמידי כוללים שלא יודעים כלום על צעדה ולא היו מעולם בברלין! הם כאן בבתי המדרש ובאלפי השיעורים ברחבי הארץ בבתי הכנסת השוקקים בימי חול ושבת, זו התשובה לאנטישמיות זו התשובה לתעמולה ולכן אנחנו נמשיך לשמור על ייחודנו ולא ננסה להידמות לאף עם אחר ורק זה ייחודנו". בכך סיים אשר את נאומו.
יעקב אשר יאיר לפיד אנטישמיות חבישת כיפה ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד