י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מוזס מגיב לשמועות: "אני לא יכול להכחיש"

בראיון מיוחד מספר מוזס על השנה שעלה למירון חרף האיסור, מסביר מדוע ההומלסים ש"לא מחליפים גרביים חודש" מפריעים לו • קובע: "צריך להחזיר את הסמכות על מירון למשרד התיירות" • והאם נכונה השמועה שביבי ביקש ממנו להתפלל במירון על האיום האיראני?

מוזס בראיון ל'בחדרי'
מוזס בראיון ל'בחדרי'



על הקשר של יו"ר סיעת יהדות התורה עם מירון לא צריך לספר. בכל נאום תמיד הוא יעלה על נס את המקום בו טמון התנא האלוקי. מוזס, שהיה לנציג הרשמי של מירון בכנסת התיישב לראיון מיוחד עם 'בחדרי חרדים', ובבחינת מודה על העבר וצועק על העתיד - השתעשע בזיכרונות מהעבר מהמקום הקרוב ביותר לליבו, וגם דיבר על הפתרונות לעתיד.

מה הזיכרון הראשון שלך ממירון?

הזיכרון הראשון הוא מהחלאק'ה שלי, שנערכה לפני קרוב ל-70 שנה. אבא שלי כותב בהיסטוריה מאוד יפה שהשתתפו שם ה'אמרי חיים' מויז'יץ, ה'מקור ברוך' מסערט ויז'ניץ והדליק את ההדלקה בשנת תש"י הקפישניצר, והייתה שבת מאוד מרוממת כי ההדלקה הייתה ביום חמישי.

"הדבר המעניין הוא שאז היו באים קיבוצניקים שהיו פותחים בריקודי תערובת, דבר שלכולם מאוד כאב ופתאום הקב"ה הוריד גשמים וברד כגודל אבני אלגביש ומיד כולם ברחו ואנחנו החסידים ואנשי מעשה נשארנו. אותה עת אמא שלי ישנה איתי בבית במקום נטוש בצפת והגיעו כאלה גשמים וכאלה רעמים שהיא ברחה איתי עם השמיכה החוצה כי היא חשבה שהבית עומד ליפול, כך שזה המפגש הראשון שנחקק בזיכרוני ממירון".

במשך 70 שנה לא פספסת אפילו שנה אחת?

אפילו לא במלחמת ששת הימים. זה היה בתקופת ההמתנה, ול"ג בעומר חל בדיוק 9 ימים לפני פרוץ המלחמה והמתח היה גדול בכל רחבי המדינה. נאסר לנסוע למירון ובוודאי לא להדליק מדורה כי כבר הייתה תקופת ההאפלה שזה אומר שכולם צריכים לשבת בבית או עם חלונות צבועים או עם כל מיני דברים שלא יראו טיפת אור. אבל מורי ורבי מויז'ניץ ה'אמרי חיים', זכותו יגן עלינו שכל כך היה קשור לרשב"י, הוא היה בהתלהבות על ר' שימען. גם אז נסענו למירון והגיעו חיילים שגויסו והרב'ה הדליק הדלקה ביום על הגג, ואמרו החיילים, בזכות רבי שמעון אנחנו נחזור הביתה בראים שלמים.

והשנה זה מזכיר לך את אותם ימים? ראינו את ההופעה של ביבי בתחילת השבוע, שמענו שהוא ביקש ממך להתפלל במירון בנושא. תוכל לאשר לנו את הפרטים?

אני לא יכול לאשר ולא יכול להכחיש. כי דברים כאלה נשמרים בסוד. אני אתפלל על הנושא האיראני שעליו אני בין כה מתפלל כל הזמן.

כל שנה אנחנו רואים את הדיונים סביב הילולת הרשב"י: כן להרחיב כביש או לא, רכבת, רכבל או שמגבילים נסיעות. ראינו את ביקור טראמפ - הכל הולך מצוין, ראינו את אירוע ה-70 שנה למדינה והיה מדהים. מה צריך לקרות כדי שיתייחסו למירון כמו שאר הדברים?

אני מכיר כל אבן במירון. אני מטפל במירון כבר 25 שנה, מאז שאפילו לא רצו תקציב לבורות בעלייה לר' שימען. לא היה כסף להביא אספלט ואז עשיתי מגבית 'ח"י רוטל אספלט' כי אז משרד הדתות אמרו 'רק בעניין הציון אנחנו עושים'. ואיך להגיע לזה? תביאו מסוקים. ואז ברוך ה' זה עבר ממשרד הדתות ועבר למשרד התיירות ששם לא מסתכלים על כל גרוש, וזה פרויקט תיירותי מספר 2 במדינה. וכך שאף אחד לא יסתכל לאיפה הולך הכסף. פעם היה חסר לנו 9 מיליון שקל ובא שר התיירות שיהיה זכור לטוב מסז'ניקוב ובאמת הביא מאילת 9 מיליון. בנינו אז את המנהרה. היום משרד הדתות יכול לבנות מנהרה?

הלוואי והיינו יכולים להחזיר את הסמכות למשרד התיירות.

ח"כ מוזס אומר כי "יש עוד בעיה שאין גבאי למירון. לפני שבועיים היינו במירון היה קור בחוץ והמזגנים עבדו על שיא הקור כי אין מי שיבוא לכוון אותם, אין מי שיסתכל שישנים שם אנם על הריצפה שלא החליפו גרביים חודש ימים. אפשר כך להתפלל?! או שבאים אחר הצהרים ופותחים שולחנות ואוכלים פיסטוקים".

מוזס הגיע למירון כבר ביום שלישי והוא צפוי לשהות במושב "עד אחרי שבת ואני מקווה להיות בכל ההדלקות מבאיאן עד תולדות אברהם יצחק".

אתה הולך לישון בלילה?

"אני לא מבין איך אפשר לישון בלילה של ל"ג בעומר".

תשתף אותנו, על מה אתה צפוי להתפלל ולבקש בעניין הציבורי?

אני אתפלל על הנושא הביטחוני האיראני והסורי, אנחנו מאוד דואגים על המצב ורק הקב"ה מצילנו מידם. אח"כ - הדבר השני שצריך להתפלל, זה על האחדות".
מנחם אליעזר מוזס לג בעומר תשעח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד