י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

היום של רשב"י וחינוך הילדים: השנה לא אגיע למירון!

השנה אני לא אגיע למירון, גם לא אזכה לשמוע את הטון הדרמטי בו מדווחים בערוצי התקשורת על "קריסת התחבורה" ו"מחדל מירון" • מדוע הפך ל"ג בעומר, יומו של רשב"י, לחג המקובל על כל החוגים בעם ישראל, ואיך כל זה קשור לחינוך ילדים?

צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90
צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90





בצהרי יום ל"ג בעומר תשנ"א (1991) נסע הרבי מלובביץ' לציון חותנו, ובדרכו שינה ממנהגו כאשר עבר במיוחד דרך פארק בו נערך כינוס ילדים לכבוד ההילולא של רשב"י. המכונית נכנסה אל הפארק, והרבי עודד את שירת הילדים בשתי ידיו תוך חיוך רחב.

השנה לא אגיע למירון בל"ג בעומר, לא אתייגע בנסיעה בדרך פקוקה, לא אחרד למראה אש בוערת בשדות הסמוכים לביתי, לא אחשוש מעשן המדורות שיסריח את הסלון שלנו ולא אשאר ערה במתח כדי לשמוע את מהדורות החדשות לסיכום "אסון/מחדל/כישלון מירון".

גם קולם הדרמטי של השדרנים והכתבים המדווחים מהשטח על תקריות, פשלות, מיעוט או עומס אוטובוסים ותחנות לא יגיע לאוזני. השנה הזאת אחגוג את יומו של רבי שמעון בניו יורק הרחוקה בשמחה משפחתית-נשית ופרטית. תהיה זו התוועדות בת המצווה של הנכדה שעשתה אותי סבתא לפני תריסר שנים. את מה שנותר מהחג אבלה בטיסה לארץ חמדת אבות - ארץ ישראל.

היום הזה הוא הזמן להתבונן קצת מקרוב (או במקרה שלי, מרחוק) במטרה להבין מה יש בו בחג הזה המקובל על כולם. על דתיים ושאינם עדיין, על צפוניים ודרומיים, על אשכנזים וספרדים, על יהודים מארץ הקודש ומארצות העמים. מה יש בה בהילולא של רבי שמעון שסוחפת אחריה את כולם. את כל חלקי העם היהודי.

את התשובה לכך אפשר למצוא בתורת החסידות ואם להיות בוטה, בשפה עכשווית, מי אנחנו ומה הם חיינו ללא רבי שמעון בר יוחאי שתרגם לנו את מהות ועצמות קיומנו לשפה שהיום כולנו מצליחים להפנים ולקבל. אלמלא אותה תורת הסוד, לא היינו שורדים את העידן הנוכחי שגם כך רווי בטיפולים נפשיים ופרנסה רבה למטפלים רגשיים ויועצים מעצימים. רשב"י חשף את לוז קיומנו ואפשר לנו לשרוד גם רגעים קשים במיוחד.

בח״י באייר אנו סופרים את היום השלושים ושלושה בעומר ומציינים אותו בהדלקת מדורה, במשחקי חץ וקשת ובעלייה לציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון. כמובן שאנו מנצלים את היום הקדוש הזה שמשום מה זכה להיות יום חופשה לילדים, כדי לארגן, ליזום ולהשתתף באירועים בהם ילדים מכל החוגים צועדים יחדיו, בתהלוכות ענק עם תופים ולפידים, משננים פסוקים ומאזינים לסיפורים מן התורה וכל זה לעילוי נשמתו ולזכרו של אדוננו בר יוחאי.

בחסידות מוסבר שיום פטירתו של צדיק, הוא יום בו מאירים "מעשיו, תורתו ועבודתו" ומשפיעים על תלמידיו. היות וכולנו תלמידיו של רשב"י, כולנו חוגגים את היום הזה, היום בו תורתו מאירה בעולם ביתר שאת. ובאשר לחינוך הילדים, זה לא סתם עוד יום חופשי ממשרד החינוך גם לא יום חופשה ארצי, זה יום שאפשר וצריך לנצל על מנת לחנך את הילדים לערכים כמו אחדות ואהבת ישראל, אמונה וביטחון בקדוש־ברוך־הוא.

הרבי מליובאוויטש קרא לילדי ישראל (והוריהם כמובן) לנצל יום זה כדי להתאחד ולצעוד יחדיו ברחובות הערים. באלפי ערים וישובים בארץ ובעולם נערכות "תהלוכות ל"ג בעומר" בהשתתפות ילדים מכל גווני הקשת היהודית. אגב, כאשר ל"ג בעומר היה חל ביום ראשון הייתה מתקיימת בניו יורק תהלוכת ענק בה היה הרבי משתתף ונושא דברים בפני קהל האלפים.

הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי" - אימון וייעוץ לנערות ונשים, מרצה, מנחה ושדרנית רדיו

לג בעומר הרבי מלובביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד