כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

''התפללתי במשחק'': ההישג של הברסלעב'ר מול אלוף העולם בשחמט

ערן הוכברג - חסיד ברסלב מוכר, רשם אמש ניצחון מרשים, כשהגיע ל'תיקו' בתחרות מול אלוף העולם בשחמט לשנת 2017 • הוכברג, עטור הזקן והפאות, היה היחידי מבין 20 מתחרים ישראלים שהצליח לרשום את ההישג מול אלוף העולם

''התפללתי במשחק'': ההישג של הברסלעב'ר מול אלוף העולם בשחמט



כבוד למגזר החרדי: ערן הוכברג - חסיד ברסלב מוכר, רשם אמש ניצחון מרשים, כשהגיע ל'תיקו' בתחרות מול וישוואנתן אנאנד אלוף העולם בשחמט לשנת 2017. הוכברג, עטור הזקן והפאות, היה היחידי מבין 20 מתחרים ישראלים שהצליח לרשום את ההישג מול אלוף העולם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי תחרות השחמט התקיימה אמש במלון מצודת דוד בירושלים, מטעם איגוד השח. הוכברג הוזמן להתחרות וכאמור רשם הישג שגרר שיח סביב מטאור השחמט החסידי.

הוכברג היה אלוף ישראל בשחמט לנערים עד גיל 14 בשנים 1972 עד 1974. הוא נחשב לשחמטאי הטוב ביותר בין בני גילו. גם כשעלה לגיל הנוער - עד גיל 21 הוא היה במקום 5 בהיותו בן 15.

הוא שיחק באליפות ישראל לנוער עם השופט מבית המשפט העליון אלכס שטיין והיה עימו בקשר קרוב באותה התחרות. אולם אז הוכברג החליט לעזוב את השחמט ובהמשך חזר בתשובה.



הערב, יממה לאחר שהביא את ההישג אומר הוכברג בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "התלבטתי אם להיענות לבקשת האיגוד להגיע ולהתחרות בתחרות השחמט. הפסקתי לשחק לחלוטין בגיל 16.5 מתוך החלטה שלא להקדיש את חיי לשחמט. וחזרתי בתשובה לאחר מכן - בגיל 18.5. למרות זאת, כשהזמינו אותי לתחרות - אמרתי לעצמי אולי הקב"ה מעוניין לכבד את המגזר על ידי זה. ככה גם חשבתי והתפללתי בעת המשחק".

עוד הוא הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "אחרי 11 מסעות במשחק - הייתי במצב לא קל, מחוסר ידע תיאוריה... שרדתי עד מסע 39, אבל אז הוא עשה טעות, והגעתי ליתרון קל והצעתי תיקו והוא מיד קיבל. אני שמח שעשיתי קידוש השם".











ערן הוכברג שחמט תחרות אלוף העולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד