כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פיצוץ בקואליציה • בנט לא רואה ממטר ומאתגר את נתניהו

לקראת משבר? • ראש הממשלה ביקש לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות בשבוע נוסף • הנימוק של 'הליכוד': "ראש הממשלה נתניהו עסק בנושאים אחרים" • בנט לא רואה ממטר: "נעלה את החוק להצבעה בראשון"

צילום: אמיל סלמן, פלאש90
צילום: אמיל סלמן, פלאש90



פיצוץ קואליציוני: לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב לעלות להצבעה את פסקת ההתגברות ביום ראשון הקרוב, כעת מגיעה ההתקפלות ועמה משבר פוליטי מול השר נפתלי בנט ו'הבית היהודי'.

השר יריב לוין ביקש קודם לכן היום - לדחות את ההצבעה על החוק בשבוע נוסף. בליכוד הסבירו כי למרות שבישיבת ראשי הקואליציה סוכם כי במהלך השבוע יתקיימו דיונים מרתונים בנושא פסקת ההתגברות וביום ראשון החוק יובא להצבעה, בכל זאת, "כל בר דעת מבין שבשבוע החולף ראש הממשלה נתניהו עסק בנושאים אחרים ובעלי חשיבות עליונה לביטחון המדינה".

אלא, שנראה כי יו"ר 'הבית היהודי' השר בנט הכריז מלחמה. זאת לאחר שהצהיר כי אם החוק לא יעלה להצבעה ביום ראשון הקרוב - הרי ש'הבית היהודי' לא תהיה מחויבת יותר לקואליציה.

לדבריו של בנט: "ביום ראשון הקרוב אנו נעלה את חוק ההתגברות להצבעה, ונצפה לתמיכת ראש הממשלה כפי שהתחייב בחתימתו וכפי שהבטיח לציבור הישראלי". לדבריו, "‏פסקת ההתגברות נדרשת למשילות הממשלה ולשמירת האמון בבית המשפט. ‏היא גם אמצעי חיוני למלחמה בטרור ולהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל. ‏הגיע הזמן להכריע".

כעת נותר רק להמתין ולראות, האם בנט יצליח לקפל את נתניהו וכהבטחתו יעלה את פסקת ההתגברות להצבעה ביום ראשון או שמא, נתניהו יגרום לבנט להתקפל וההצבעה תדחה למועד אחר.

אופציות נוספות: השניים ילכו לפיצוץ, כאשר סיעת 'הבית היהודי' תחרים את הצבעות הקואליציה, מציאות שעלולה להוביל את הכנסת להצביע על פיזורה.
נפתלי בנט בנימין נתניהו פסקת ההתגברות משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד