י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בית לחורף • כך תצבעו בימי הגשמים

חשבתם על זה שאפשר להתאים את צבעי הבית לעונה? • יש גוונים הקשורים לאמא אדמה ויש צבעים סולידיים • כך תתאימי את הצבעים לעונת החורף שהחלה

צילום: אסף לב
צילום: אסף לב



תחילה, חשוב להודות: לרובנו, נשים עסוקות, אין את הזמן הדרוש להחלפת צבעים לכל עונה. ובכל זאת, למי שאוהבת לגוון ולשדרג, עם קצת צבע ומברשת אפשר לחולל פלאים בעיצוב הבית. לא במחיר מאד יקר, ולא בעבודת פרך.

לקרן נוימן, המעצבת של חברת "נירלט" יש רעיונות עבורך איך "לחמם" את החלל בחורף על ידי עיצוב בצבע. אז נכון שזה לא תחליף לתנור חימום...ובכל זאת בשביל האווירה אולי שווה להשקיע.

למשקיעניות שבינינו...

"שילוב של צבעים חמים על כל הגוונים או במילים אחרות גווני חום / כתום / אדום / חרדל תחזק ותתמוך בבית וביושביו, הקשר של חום לאמא אדמה עוזר לתחושה התומכת שהעולם הסובב אותנו יכול לספק לנו ואת האנרגיה והכוח להמשיך ולהתקדם, צבעים חמים וחום בפרט מחזק את הקשר עם הקרקע", אומרת קרן.

הכנסת צבעים חמים תמיד יתרמו למראה ולעיצוב החלל, ניתן לשלב חלל בצבעי רקע סולידיים כמו אוף-וייט עם תוספת גוון נועז וכהה יותר רק בקיר אחד באותו החדר, את הגוון הכהה יש לבחור בהתאם לקיים בחלל: גוון הריהוט והריפוד, השטיחים וכד'.. חללים הצבועים בצבעים חמים יהיו לרוב מזמינים ויתנו תחושה של נוחות ורוגע.

בתחום הצבע מקובלת החלוקה לצבעים חמים וקרים, החמים מבוססים על טונים של גווני האדום-צהוב- כתום והקרים על טונים של ירוק וכחול.

צבעים חמים

חללים הצבועים בצבעים חמים יהיו בד"כ כלל מזמינים ויתנו תחושה של נוחות ואילו חללים הצבועים בצבעים קרים יהיו מתוחכמים ו"רעננים" יותר וישדרו אווירה של שלווה ורגיעה.

כאשר משלבים יותר משני גוונים חשוב להגיע לאיזון, צבעים בוהקים וחזקים יש להשתמש כמינונים נמוכים, יש להתייחס להשפעה של צבע על צבע אחר, ישנם גוונים שיש להם נטייה להאפיל על כל הגוונים האחרים ולכן חשוב להתייחס בפרופורציות הנכונות, ניתן לראות שילובים מוצלחים יותר ופחות מאותם צבעים בדיוק כאשר ההבדל הוא במינון.

להדגשת אלמנטים עיצובים אפשר להשתמש בקונטרסטים, אפקט זה מתקבל משימוש בצבע בהיר ליד כהה או חם ליד קר על-ידי שימוש בגוונים משלימים למשל אדום וירוק, כחול וכתום וסגול וצהוב מתקבלת צבעוניות דומיננטית ומלאת אוירה.

האפקט שנוצר ע"י ריבוי צבעים יתקבל בצורה הטובה ביותר אם תהיה תוצאה של תכנון נכון וראית התמונה המלאה בראש. צבע מורכב מגוון ומחומר. צבע אקרילי שונה לחלוטין מטיח גרגירי. גם קיר שצבוע בטכניקת "ווש" שונה מקיר הצבוע חלק ולכן תוכנית הצבע צריכה לקחת בחשבון גוון, טקסטורת החומר וטכניקת הצביעה. יש מספר חומרים בעלי טקסטורה אשר יכולים להעשיר את האווירה המחממת במרקם, נוסף על הגוון עצמו הבולט ביניהם הוא צבע טיח- צבע ייחודי המאפשר קבלת מראה של טיח טבעי, ביישום קל ומהיר.

קרן ממליצה גם על "צבע טיח", שהוא צבע אקרילי על בסיס מים במרקם מחוספס, המעניק לקיר מראה של טיח טבעי ומיועד לשימוש בקירות הבית. המוצר הנו פשוט וקל ליישום גם ע"י צרכני ה DIY ("עשה זאת בעצמך") שרוצים ליהנות מקיר דקורטיבי במראה טיח בקלות ובמהירות.

צבע טיח' נותן מענה לטרנד הבולט בכל זירות העיצוב של חזרה לטבע, לשורשיות, לחומרים ולטקסטורות המחוספסות והלא מעובדות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד