י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לייבל'ה: המנכ"ל החסידי שפינק את הגוזזים

והשבוע בלייבל'ה: הכל על האירוסין של דודל ירט, לייבל'ה חוגג במירון, מוזס מקבל את נכדו בכנסת והעיתונאי שנוטל פסק זמן מעולם העיתונות

לייבל'ה: המנכ"ל החסידי שפינק את הגוזזים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים





לייבל'ה לא יכול מבלי לפתוח את השבוע עם השמחה הגדולה שריגשה את עולם החסד, באירוסי הבחור ישראל יעקב ירט, או בכינויו "דודל". השמועה הטובה הוכחשה בתחילתה על ידי בעל השמחה, אך מיד ניתן האישור והשמחה פרצה את הגבולות.

לבית הוריה של הכלה - משפחת איינהורן - ברחוב אבני נזר, הגיעו כולם לחגוג עם ישראל ירט, שנהיה אבא גם למשפחה עם שתי בנות בלי העין הרע. גם כל מוסדות הגרי"ד גרוסמן הגיעו לחגוג עם ירט בשמחה.



ואי אפשר מבלי הר מירון: לייבל'ה ארז את מטלטליו, הצטייד במטען נייד ונסע מירונה לבדוק שהכל כשיר להתחיל את ההדלקה הגדולה.

תחילה פגש בסגן השר יעקב ליצמן, אשר שלא כהרגלו מפגין אהבה רבה ליו"ר הסיעה מוזס המכונה ה"סבא של מירון" ודואג להר בכל השנה כולה. ליצמן, שבדרך כלל לא אוהב את מוזס שמדבר עם לפיד, נראה הפעם מחויך מתמיד.


צילום: יוני קדם, גל"צ

מוזס עצמו הגיע אחר כך לשטח באיאן, שם יצק את השמן למדורה לכבוד התנא האלוקי.



מי שעוד יצק את השמן היה ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, שבדרך לעוד קדנציה מובטחת. פרוש שם את השמן וכיוון על כך בהדלקה, יחד עם אמירת 'נשמת' בכוונה השגורה על לשונו תמיד.



ובפתח המערה למטה ראה לייבל'ה בשקט בשקט את המועמד המוביל לראשות עיריית ירושלים - יוסי דייטש, שמבלי להודיע על התמודדותו עדיין כובש עוד ועוד שטחים. דייטש נשא תפילה חרישית שאפילו לייבל'ה לא הצליח לשמוע.



ומי שעוד התפלל כאחד האדם במירון בשקט בשקט, הוא המועמד לראשות עיריית בני ברק מנחם שפירא, שבין משא ומתן למשא ומתן במוניציפלי הגיע לשפוך שיח בפני הרשב"י.



מי שחגג חלאק'ה לבנו היה חיים רבינוביץ, מפכ"ל ההדלקה הראשונה בהר. מלבד האדמו"ר מבאיאן שגזז את מחלפות ראשו, התכבד גם מפכ"ל המשטרה אלשיך לגזוז. התנאי היה שיניח בשלום לביבי נתניהו שרבינוביץ כל כך מעריץ. בסיום החלאק'ה מסר אלשיך ד"ש לבוס של חיים - חה"כ אייכלר השוהה במונטריאול שהבטיח לגזוז מיד שישוב לארץ.




וחסיד באיאן נוסף המשמש בכובעו השני כפליליסט בכיר הוא אלי שלזינגר, שלמרות שחבש את הכובע סמט שנמצא בבאגז' האוטו החום, לא הוריד את אוזניית הבלוטוס הנצחית.



ובהדלקה של חסידות זוועהיל בבני עקיבא, ראה לייבל'ה נציגות נרחבת בשולחן הכבוד: סגן השר פרוש, חה"כ מוזס, ראש העיר אלעד פרוש, ואיש החסד חונא דייטש, שחזר לכור מחצבתו בחסידות אחרי שנים ארוכות שלא דרך בהדלקה במירון.



בהמשך, לאחר שנדלקה האש, ראה לייבל'ה את מוטי כהן ממעדני זהבה ממשיך להבעיר את האש, למען תחול הברכה על כל ההערינגים בשנה הקרובה.



העסקן החיפאי יצחק אבוביץ, גם הוא לא פספס רגע דל במירון, ונצפה בהדלקה עם מפקד משטרת נצרת שגם הגיע למקום לשמחת כולם.



בין לבין התרוצץ לייבל'ה במירון ותפס את מפקד זק"א משי זהב שישב יחד עם המפקד של בני אהרל'ה גרטנר, שלא עוזב את מירון בכל ימי ההילולא. השניים תפסו שיחה עם עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר.



ומי שחגג בצהריים חלאק'ה לבנו במתחם של רבי יוחנן הסנדלר הוא מנכ"ל המבשר מוישי פרוש, שכיבד את כולם בכיבוד כיד המלך, והציבור גזז ממחלפות ראשו של בן ה – 3, וגם הרבי מסאדיגורה גזז לו.




העורך הראשי של עיתון 'בקהילה', שלמה קוק, נצפה על ידי לייבל'ה רגע לפני שהצפין למירון לחגוג עם ההמונים. קוק, שחישב מראש את הפקקים האיומים - החליט לתדלק בעיר התורה והחסידות, זאת לאחר שהכין לדרך מאות דיסקים של שיעורים הלכתיים מאביו הגדול הגרב"צ קוק, אליהם הוא יוכל להאזין בדרכו להילולא הקדושה.



גם סגן עורך 'משפחה' אריה ארליך נראה בהר מירון חובש משקפי שמש ועלה כאחד האדם ללא צורך באישורים, על ההר הוא פגש חברים מהישיבה ומביתר ונעמד לתמונה של הצלם שוקי לרר.





ואי אפשר גם מבלי לפתוח את המושב הפוליטי החדש בכנסת. לאחר שהמקום אוכלס ע"י העורך הראשי גרודקה, זכה ארי קלמן לרשת את מקומו בחדר בכנסת העובר מכתב למשנהו, וכך נכתב גם בפתח החדר.



וחודשיים אחרי שנכנס הח"כ הטרי ינון אזולאי לתפקיד, הוא קיבל את החדר שלו רק השבוע. לייבל'ה תפס את הח"כ הצעיר מרוגש מתמיד.



ואי אפשר בלי: בלשכתו של מוזס בכנסת הגיע לבקר נכדו, שהראה לסבא כמה חדשות מעניינות מהאתרים החרדים. מוזס התרגש וסיפר שיש לו הרבה נכדים.



בהמשך הגיע גם חתנו של איש העסקים דייויד הגר לבקר בלשכת מוזס, שהראה לו את התמונות התלויות על קיר הלשכה.



במסדרון ראה לייבל'ה מפגש בין חיים ביטון המנכ"ל של ש"ס, לבין ראש מועצת רכסים יצחק רייך. השניים, כך נראה, לא שוחחו על האפשרות שרייך ימשיך לעוד קדנציה במועצה הצפונית.



לאחר מכן נכנס לייבל'ה ללשכתו של מלכיאלי, שם ראה את שלומי גיל מ'משפחה' מראיין את הח"כ הנמרץ. במהלך הראיון נראו איתי גדסי וחיים פרידלנדר מתמוגגים מהשאלות שהציג גיל, והבטיחו להיות גם כאלו טובים וחרוצים.



והבחירות המוניציפליות גורמות גם לתזוזות דרמטיות בעולם התקשורת. ללייבל'ה נודע שיהודה רוסט, עיתונאי משפחה, הודיע להנהלת העיתון על רצונו ליטול פסק זמן מעולם העיתונות לטובת ניהול תיקים אסטרטגיים ויחסי ציבור, וזאת גם על רקע הבחירות המוניציפליות המתקרבות. החברים מבטיחים שיהיה מעניין, ולייבל'ה מפטיר ימים יגידו.



לייבל'ה היה השבוע בעוד מקומות, ובראשם הברית לבן הרבי ממעזיבוז, שמחת ברית שאי אפשר לפספס בשום מצב. לשם הגיעו כלל החוגים, מכיפות סרוגות ועד ראשוני החסידים לבושי שיראין וכל השמונה בגדים. בין היתר ראה לייבל'ה את ראש עיריית פתח תקווה שמשקיע ברבי הצעיר, יחד עם ראש העיר אלעד פרוש, השניים, כך נראה, ויתרו על ישיבות עבודה לטובת הברית.



ולקראת פתיחת המושב, הגיעו כמה מהכנסת לסדר את חשבונם בבנק. הראשון שתיעד את חיים לוינסון מ"הארץ" ממתין בתור לבנק, היה יעקב מורגנבסר, הדובר שמוציא הודעות רשמיות של גפני ודגל, לצד תמונות עיצובי פירות. לאחר מכן החזיר לו לוינסון בטלגרם בתמונה משלו, על כך שעוזרו של גפני עומד בתור.




ואיש העסקים נטע כץ, מרשת חנויות הבגדים 'בנים', מתאושש בביתו לאחר ניתוח שישיל ממנו כמה קילוגרמים הגונים. לייבלה תוהה, האם הגמילה של כץ מהקלוריות קשורה לגמילה של חברו הטוב העיתונאי והסופר יצחק פלדמן, שנגמל בימים אלו מעישון עם טור גמילה נוקב ומשעשע ב'בקהילה'.

ולשכת סוכני הביטוח חמקה בשבוע האחרון מסערת מזג האוויר, ויצרה סערה משלה במאבק נגד המפקחת על שוק הביטוח, דורית סלינג'ר, אשר נתפסת כאויבת של סוכני הביטוח. במהלך הכנס, ספגה מהלומות מילוליות מחברי הכנסת ויו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה, ונאלצה לראשונה בחייה להרגיש את הצד השני.

בין חברי הכנסת והשרים שהגיעו לאירוע, בלטו בנוכחותם החכי"ם החרדיים יעקב אשר ומיכאל מלכיאלי, שזכו לתשואות מהקהל.

ללייבל'ה נודע כי אשר אף סירב לאכול במלון, והסתפק בטחינה וסלט, למרות הסבריו של נשיא הלשכה על הכשרות המהודרת.

בין לבין נפגשו החכי"ם בטרקלין העסקים של מלון דן בקומה ה-14, וזכו למזג אוויר קייצי, ושיחות קלילות עם נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד ומשנהו ליאור הורנצ'יק.

ללייבל'ה נודע, כי חה"כ מיכאל מלכיאלי, שהיה אמור להיות במעלית שנתקעה יחד עם חברי הכנסת אורן חזן, עודד פורר, נאווה בוקר, לאה פדידה ונשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד, איחר ברגע האחרון ולא נכנס איתם פנימה.

במעלית התבדחו כי מלכיאלי ויועצו עקיבא חופי, היו אלו שגרמו למעלית להיתקע, כדי להספיק להגיע לפאנל.

גם העיתונאים שלמה קוק וקובי אריאלי נצפו במהלך השבוע באירוע, לאחר שהוזמנו על ידי נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד.






והצלם משה גולדשטיין שהתאבל השבוע על הסתלקותו של הנגיד ר' מוישה רייך ז"ל, שהיה כמו אביו, נצפה בנתניה מכריז על הלוויה לפני צאתה.

פינת המזל טובים:

ברכת מזל טוב לעורך 'משפחה' יוסי אליטוב, או כפי שהוא מכונה בחב"ד, החסיד ר' יוסף יצחק, לרגל אירוסי בנו הגדול דודי - התמים דוד ישראל - עם בת הרב דניאל ואנפראג, משלוחי הרבי מחב"ד לאמסטרדם, הולנד. ברחבי הטוויטר הביעו רבים את רצונם שהחתונה תתקיים בהולנד. מי שהגיע לאחל לחיים לאליטוב היישר מבלגיה היה הסופר דוד דמן, ועוד ועוד אורחים.




מזל טוב לחיים יוסטמן, הרמ"ט של סגן שר הבריאות ליצמן, להולדת הנכדים: שלישייה - שני בנים ובת.

ברכת מזל טוב לראש עיריית ב"ב, חנוך זייברט, להולדת הנכד: בן לבנו ר' זאב בבלגיה. האם ראש העיר ימריא לשלום זכר בבלגיה, ומישו אחר יקח את האבא למקווה, ויחנה באדום לבן? נמתין ונראה.

ברכת מזל טוב לראש הקהל של בעלזא, הרב מרדכי בריסק, לרגל הולדת הנכדה: בת לבנו דודי בריסק. הרב בריסק ניצל משלום זכר, ונסע למסע ההיסטורי של הרבי מבעלזא בקנדה.

ועוד בבעלזא, ברכת מזל טוב לישראל משה פרידמן, נציג חסידי בעלזא בעיריית בני ברק, לרגל שמחת אירוסי הנכדה.

ובאירוסין ב"אם וילד" לבן יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא הרב דוד מרגלי, נצפה יענקי קנייבסקי, נכדו של הגר"ח קנייבסקי מגיע לאחל מזל טוב, לאחר שמצא זמן רגע לפני ההחלטה להיכנס למשא ומתן עם אבוטבול.



ולסיום, מזל טוב לתמי מביכלר, ששם משפחתה גנוט, לרגל הולדת הבת. לייבל'ה ראה הבדלים במודעות הברכה: ב'משפחה' קראו לה גנות, וב'בקהילה' גנוט. ימים יגידו איך כותבים.
לייבלה רכילות חרדית מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד