י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפיצוץ במדורה: גרסת החצר לעומת העירייה

יממה וחצי לאחר הפיצוץ במדורת ל"ג בעומר של הרבי מביאלה בלונדון, ההנהלה מפרסמת התנצלות ותודה למתנדבי ההצלה, וגם טוענת כי קיבלה אישור מהעירייה לקיים את ההדלקה • בעירייה טוענים כי הוטעו והודיעו על איסור גורף לסגור כבישים בכל הריכוזים החרדים

אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר הפיצוץ שאירע בעת הדלקת מדורת ל"ג בעומר בחסידות ביאלה בשכונת סטמפורד היל בלונדון, מפרסמת הנהלת החסידות מכתב התנצלות ותודה.

המכתב נפתח בתודה לאלו שעזרו בהתארגנות למדורה, וברכות עד בלי די לארגון 'הצלה' המקומי על הטיפול המהיר והמסור לפצועים, בהמשך הנהלת החסידות מתנצלת בפני הנזקים שנגרמו בגוף או בממון, ומבקשת ממי שנגרם לו נזק לפנות להנהלה כדי להסדיר את הענין, בנוסף מודה החסידות לעסקן החשוב לוי יצחק שפירא על מסירותו הרבה לכל דבר שיש בו צורך לטובת החסידות, ובמיוחד על קבלת הרשיונות מהעירייה לעריכת המדורה.

אולם, על פי הדיווח ברשת bbc הבריטית, העירייה מצידה טוענת כי חסידות ביאלא לא ביקשה אישור למדורה כי אם לסגירת הכביש. לדבריהם, אם היו יודעים כי מדובר במדורה לא היו מאשרים את הבקשה.

בשל כך, הודיעה עיריית לונדון כי עד לסיום חקירת המקרה, היא אינה מתירה סגירת כבישים בכלל הריכוזים החרדיים בעיר.


רגע הפיצוץ.

כזכור, כפי שדווח אתמול (ל"ג בעומר) ב'בחדרי חרדים' חגיגות ל"ג בעומר בשכונת סטמפורד היל החרדית בלונדון כמעט והסתיימו באסון כבד, כשחפץ כלשהו התפוצץ בתוך המדורה, מה שהביא לעשרות נפגעים.

מאות אנשים גדשו כמידי שנה בליל ל"ג בעומר את רחבת בית מדרשו של האדמו"ר מביאלה לונדון לצפות במעמד ההדלקה שלו.

אולם, השנה המאורע המרומם כמעט והסתיים באובדן חיי אדם. כשהרבי הצית את המדורה באמצעות מקל ארוך אשר ראשו עטוף בד וספוג בשמן, אירע פיצוץ עז במקום, כדור אש ענקי יצא מן המדורה והתפזר לעבר הנוכחים, עשרה נפצעו בדרגות פציעה שונות. כמו כן, נפצעו נוספים במהלך התבהלה, אנשים נסו על נפשם ורמסו אחרים בניסיון להמלט מהמקום.

10 פצועים עם כוויות בפנים פונו לבית החולים, ועוד כ-20 טופלו במקום על ידי מתנדבי 'הצלה' המקומיים.

על פי עדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', בתוך המדורה הוטמנו סמארטפונים שאינם כשרים, זאת לבקשת האדמו"ר, מה שאולי גרם להתלקחות הסוללות, אך מתחזקת ההערכה כי הפיצוץ אירע דווקא ממיכל דלק שהכניסו אל תוך המדורה, מה שהביא לכדור אש ענקי כשהמיכל התפוצץ.

כאמור, הבוקר (שישי) מפרסמת הנהלת החסידות מכתב ובו היא מתנצלת בפני אלו שנפגעו, ומודה לעוזרים והמסייעים בטיפול בפצועים.





לג בעומר הדלקה פיצוץ פצועים ביאלה לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד