ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אבו מאזן מתנצל: "יש לי כבוד ליהדות"

אחרי הזעם בישראל וגל המחאות ברחבי העולם, הוציאה לשכתו של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הודעת התנצלות על דבריו האנטישמיים: "אני מכבד כל דת, גם את הדת היהודית", אמר, "השואה הייתה הפשע האכזרי ביותר, בתולדות האנושות"

אבו מאזן, פלאש90
אבו מאזן, פלאש90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90



יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מתמצל היום על התבטאויותיו האנטישמיות, אבו מאזן אמר: "יש לי כבוד מלא ליהדות, השואה היא הפשע המתועב בהיסטוריה".

בהודעה שפרסמה לשכת הנשיאות ברמאללה נכתב "אם מי שנפגע מדבריי, במיוחד אנשי הדת היהודית, אני מתנצל בפניהם. אני רוצה להבהיר שלא הייתה לי כוונה כזו ואני חוזר על דעתי שמכבדת כל דת אחרת, גם כלפי הדת היהודית".

עוד נאמר בהודעה כי "השואה הייתה הפשע האכזרי ביותר בתולדות האנושות ואני מגנה את זה, כמו כן אני מביע את תנחומיי בפני הקורבנות, הרשות הפלסטינית מגנה אנטישמיות בכל דרך, ואנחנו חוזרים על רצונינו לשלום ופתרון שתי המדינות".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני יומיים אבו מאזן אמר כי "מדינות אירופה לא היו נגד היהודים בגלל הדת היהודית, אלא בשל הפעילות שלהם בבנקים, ובגלל שהם התעסקו בריבית בהלוואות בבנקים".

מיד אחרי הדברים ראש הממשלה נתניהו הגיב לדברים ואמר: "אבו מאזן נשא עוד נאום אנטישמי. בשיא של בורות וחוצפה, הוא טען שיהודי אירופה לא נרצחו בשל היותם יהודים, אלא מפני שעסקו בהלוואות בריבית. אבו מאזן שוב חוזר על הססמאות האנטישמיות והבזויות המוכרות לנו".

כך גם, ביקורת נגד אבו מאזן, נשמעה ממספר מנהיגי מדינות נוספות, והלחץ נגד אבו מאזן ככל הנראה גרם לו להתנצל על דבריו.

שר הבטחון אביגדור ליברמן הגיב: "‏אבו מאזן הוא מכחיש שואה עלוב, שכתב דוקטורט על הכחשת שואה ולאחר מכן גם פרסם ספר על הכחשת שואה. כך יש להתייחס אליו. התנצלותו לא מתקבלת".
אבו מאזן ראש הרשות הפלסטינית אנטישמיות שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד