י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לא מה שחשבתם: האמת על הנשים החרדיות

למרות שנדמה שיש הנדסאיות מחשבים ונשות הייטק חרדיות רבות, מחקר חדש מגלה: מספרן של נשות ההייטק החרדיות קטן מאוד

צילום: pixabay
צילום: pixabay



כמעט כל חרדי מכיר אשת הייטק חרדית, ובחורות סמינר רבות בוחרות ללמוד את המקצוע החדש יחסית, יחד עם זאת מספרן של הנשים שעובדות בתעשייה, נמוך ביחס למה שנדמה, כך פורסם אמש באתר כלכליסט.

מחקר חדש של החוקר יאיר אסף־שפירא ממכון ירושלים למחקרי מדיניות ושפורסם לקראת יום ירושלים שיחול בכ"ח באייר, ממנו עולה כי 4.3 אחוזים מהנשים החרדיות העובדות מועסקות בהייטק, בעוד 59 אחוזים עוד מועסקות בתחומי החינוך, הבריאות והרווחה.

במילים אחרות, רוב הבנות החרדיות עדיין מתעסקות בתחומי ההוראה, החינוך המיוחד, הגננות וכו', בעוד בענף ההייטק מועסקות כ-5,800 בנות חרדיות.

בירושלים עצמה הנתונים קצת גבוהים יותר עם 5 אחוזים (כ-1600) מהנשים, שבוחרות לעבוד בתעשיה התובענית. יתכן והעליה באחוזים בירושלים היא כיוון שאחוז החרדים בעיר גבוה יחסית או מכיוון שבבירה ישנם שני פארקים טכנולוגים גדולים.

בסמינרים, כידוע, הבנות לא לומדות לקראת תואר ראשון אלא לימודי תעודה בלבד ויתכן שזה המקור לכך שרוב הבנות החרדיות מועסקות במקצועות הנחשבים לפשוטים יותר בענף המחשבים כגון בדיקת תכנה ועוד.

כזכור לפני מספר שבועות סערה הרשת בעקבות טענות על ניצול נשים חרדיות העובדות בענף ההייטק. המשכורות המשולמות לעובדות החרדיות נמוכות יותר מהמשכורות המשולמות לעובדות החילוניות והביטחון הכלכלי והתעסוקתי לא קיים שכן בחלק מהחברות המעסיקות אין אפשרות קידום והעובדות הן עובדות קבלן.

יתכן שעובדה זו היא המקור לנתון שקובע שביחס לחברה החרדית, בחברה החילונית מספר הנשים הבוחרות ללמוד מחשבים ולעבוד בענף ההייטק גבוה כמעט פי 1.5 ממספרן של הנשים החרדיות הבוחרות לעבוד בתעשייה.
חרדיות בהייטק יאיר אסף שפירא נשים חרדיות סערת ההייטק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד