י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפוליטיקאים החרדים נעלמו ורמיסת השבת ההמונית יצאה לדרך

זעקת השבת המושתקת: מירוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה - מהגדולים בעולם. יצא לדרך מירושלים לשאר חלקי הארץ, תוך שהמירוץ ירמוס בדרכו את השבת, בעידוד משרדי הממשלה והזרמת תקציב של כ-25 מיליון שקל. הפוליטקאים החרדים? נעלמו

המירוץ מוזנק מירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
המירוץ מוזנק מירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



חילול שבת במירוץ: היום (שישי), החל בישראל מירוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה מהגדולים בעולם. מאות רוכבי אופניים מכל העולם החלו היום את מירוץ הרכיבה מירושלים לאילת - ומשם לתל אביב בעיצומה של השבת, כאשר את האירוע ההמוני מימנה המדינה מכספי המיסים בסכום של כ- 25 מיליון שקל. 

עלות המירוץ, עומד על 90 מיליון ש"ח, כאשר את החלק העיקרי תרם יהודי קנדי שמטרתו הייתה להביא את המירוץ הענק לישראל לראשונה.

את המירוץ יאבטחו 4.200 שוטרים על חשבון המדינה, בעלות של 7 מיליון ש"ח שיבוא מקופת המשרד לביטחון פנים, כאמור תוך חילול שבת המוני ומחפיר.

אולם בניגוד לעובדה שבחילול השבת שנעשה על ידי רכבת ישראל - קולם של הפוליטיקאים החרדים נשמע ואף שר הבריאות יעקב ליצמן התפטר מתפקידו והפך לסגן שר - במקרה הנוכחי נשמעת רק הדממה מכיוונם של הפוליטיקאים החרדים.

בנוסף, אם בחילול השבת ברכבת ישראל - הדבר היה נתון לפרשנות - מאחר ובמשרד התחבורה טענו כי הדבר כרוך בפיקוח נפש, כאן במירוץ האופניים - אין הדבר נתון כלל לפרשנות אלא המציאות פשוטה: המדינה דרך משרד התרבות בראשות השרה מירי רגב, משרד התיירות בראשות השר יריב לוין יחד עם המשרד לפיתוח ירושלים בראשות השר זאב אלקין ששמו עולה כמועמד לראשות העיר ירושלים בהסכמת החרדים ובשיתוף משרד ראש הממשלה - מימנו מכספי המדינה חילול שבת המוני.

יצוין כי למרות חילול השבת ההמוני לא נשמע קולם של חברי הכנסת החרדים או הדתיים למרות שמדובר בחילול שבת הגדול ביותר שנערך בתקופה האחרונה. 

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי גבאי בית הכנסת בתל אביב, יוזמים תפילת מחאה על מסלול המירוץ ברחובות תל אביב, כאשר מנגד מחר (שבת) יבואו אלפי תושבי תל אביב והסביבה לצפות בסיום המירוץ ברחובות תל אביב.

נזכיר, כי בעבר שרת התרבות והספורט סירבה להשתתף בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים בריו, מאחר והשתתפותה הייתה כרוכה בחילול שבת.

רגב אמרה בזמנו כי "השבת, יום המנוחה הלאומי שלנו, הוא אחת המתנות החשובות שהעניק העם היהודי לתרבות האנושית כולה", רגב הוסיפה והבהירה, ''כנציגת מדינת ישראל, המדינה היהודית האחת והיחידה, לא אוכל לצערי לקחת חלק בטקס הפתיחה של האולימפיאדה, נוכח לוח הזמנים המחייב אותי בחילול קדושת השבת". ,
ירושלים מירוץ חילול שבת אופניים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד