י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בצל שתיקת הח"כים החרדים, הרבי מויז'ניץ מחה בתוקף: "זה ביזיון"

בעוד הפוליטיקאים החרדים ממשיכים לשתוק מול חילול השבת ההמוני שמומן מכספי משלם המיסים - האדמו"ר מויז'ניץ מחה בחריפות במהלך דברות קודשו בסעודה שלישית; "חייבים למחות על זה וכשכואב הלב על משהו - צועקים" • פרסום ראשון

הרבי מויזניץ. צילום: שוקי לרר
הרבי מויזניץ. צילום: שוקי לרר



האדמו"ר מויז'ניץ בהתקפה חריפה בסעודה שלישית נגד הממשלה וחילולי השבת שנגרמו בעקבות מרוץ האופניים 'ג'ירו ד'איטליה' בשבת האחרונה ברחבי הארץ.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרבי התייחס למרוץ ואמר "זה ביזיון. חייבים למחות על זה וכשכואב הלב על משהו - צועקים. אז כאן אנו מוחים על זה בכל תוקף שיש חילולי שבת וגם אני מוחה על זה".

"מתוקף תפקידי כחבר מועצת גדולי התורה אני חייב למחות נגד חילולי השבת, וחבל שאין אחדות בעם ישראל, אם היה אחדות, דבר כזה לא היה קורה" אמר הרבי והרחיב עוד בנושא החובה להקפיד על שמירת שבת.

"אמנם באופן רשמי המרוץ נערך ע"י גויים, אבל אלפי יהודים משתתפים וצופים במרוץ הזה. תקציבים רבים ניתנו לקיום המרוץ, גם בשל המוני אנשי האבטחה החייבים לדאבוננו לחלל את השבת בשל כך. ועלינו להביע זעקת כאב ומחאה".

"שלוחי דרבנן השתדלו ופעלו רבות כדי לבטל את המרוץ, אבל לדאבוננו לא עלתה בידם, למרבה החרפה וגודל הצער. הכאב גדול ונוקב ביותר. עלינו לפרסם באוזני כל אלה הנקראים 'מנהיגים' בארץ ישראל, ש"היא לא תצלח", על פגיעות בקדשי-שמים אסור לשתוק, והרי המחלל שבת דינו כגוי גמור".

"סבורני שאם כלל ישראל יתאחד יותר, ונעמוד באחדות שכם אחד על משמר חוקי התורה וקדשי השם יתברך, נצליח יותר, וכוח השפעתנו יגדל למען חיזוק האידישקייט וקיום רצון ה'".

"יחד עם זאת, על השליחים העומדים בחזית בשמירת קדשי ישראל, לדעת ולהכיר בכוחם, 'להודיע לבני האדם את גבורותיו', עליהם לנצל את כוחם. למרות כל המערכות שעליהם לנהל חדשים לבקרים אל יירתעו ואל יסוגו אחור, אף שהרשויות אינם מטים אוזן. הם הרי פועלים לפי האינטרסים שלהם, וכשמשתלם להם הם קשובים לבקשותינו".

"הרבה כאב ועגמת נפש עברו על יראי השם בארץ ישראל מאז שנת תש"ח, כ"ק אבי זי"ע סיפר לי בכאב גדול, שלפני שבעים שנה היו שאמרו שהנה הגיעה 'אתחלתא דגאולה' ה"י, אבל גדולי ישראל הבינו כבר אז וזעקו שאלה האומרים כך טחו עיניהם מראות, והם טועים לגמרי. רבות ניתן להאריך ולהרחיב בנושא, בשעה זו מתפקידנו למחות, ולהביע את גודל הכאב. אסור לנו לעבור על כך בשתיקה".

"הם אינם מבינים אותנו כלל. אם יחללו את יום ה' באייר, הם הרי לא ישתקו, ויענישו על כך, ואילו לפגוע בשבת קדשנו שניתנה לנו בהר סיני מפי הגבורה ושהיא קביעא וקיימא - זה מותר?! לא יעלה על הדעת! הרי כמה חילול שבת נגרם בעקבות המרוץ, אסור לתת יד ולגרום חילול שבת כזה!

"השי"ת ודאי יעזור שבזכות שמירת השבת יושפעו עלינו שפע השפעות טובות בכל השטחים, שנזכה לקבל את התורה הקדושה בלב שמח, ולבניין בית המקדש בביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן".

כזכור, ביום שישי דווח ב'בחדרי חרדים', כי מאות רוכבי אופניים מכל העולם יקיימו בעיצומה של השבת מירוץ רכיבה מירושלים לאילת - ומשם לתל אביב במסגרת תחרות עולמית המכונה 'ג'ירו ד'איטליה', כאשר את האירוע ההמוני מימנה המדינה מכספי המיסים בסכום של כ- 25 מיליון שקל.

עלות המירוץ, עומד על 90 מיליון ש"ח, כאשר את החלק העיקרי תרם יהודי קנדי שמטרתו הייתה להביא את המירוץ הענק לישראל לראשונה.

את המירוץ איבטחו 4,200 שוטרים על חשבון המדינה, בעלות של 7 מיליון ש"ח שיבוא מקופת המשרד לביטחון פנים, כאמור תוך חילול שבת המוני ומחפיר.

אולם בניגוד לעובדה שבחילול השבת שנעשה על ידי רכבת ישראל - קולם של הפוליטיקאים החרדים נשמע ואף שר הבריאות יעקב ליצמן התפטר מתפקידו והפך לסגן שר - במקרה הנוכחי, הדממה מכיוונם של הפוליטיקאים החרדים נמשכת גם הערב.

בנוסף, אם בחילול השבת ברכבת ישראל - הדבר היה נתון לפרשנות - מאחר ובמשרד התחבורה טענו כי הדבר כרוך בפיקוח נפש, כאן במירוץ האופניים - אין הדבר נתון כלל לפרשנות אלא המציאות פשוטה: המדינה דרך משרד התרבות בראשות השרה מירי רגב, משרד התיירות בראשות השר יריב לוין יחד עם המשרד לפיתוח ירושלים בראשות השר זאב אלקין ששמו עולה כמועמד לראשות העיר ירושלים בהסכמת החרדים ובשיתוף משרד ראש הממשלה - מימנו מכספי המדינה חילול שבת המוני.

יצוין כי למרות חילול השבת ההמוני לא נשמע קולם של חברי הכנסת החרדים או הדתיים למרות שמדובר בחילול שבת הגדול ביותר שנערך בתקופה האחרונה.
ויזניץ מירוץ אופניים חילול שבת ג'ירו ד'איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד