ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

טראמפ שכר חברת ריגול ישראלית נגד אובמה

השם 'ברק אובמה' חוזר בשעות האחרונות לכותרות, זאת בשל דיווח לפיו הנשיא המכהן טראמפ שכר חברה ישראלית שתרגל אחרי אנשיו של אובמה, שבחשו בהסכם הגרעין עם איראן • התגובות: "מדובר ברצון של טראמפ ונתניהו לערער את האמון באלו שהיו אחראים על ההסכם"

טראמפ ואובמה. צילום: רויטרס
טראמפ ואובמה. צילום: רויטרס



כלי תקשורת בבריטניה מדווחים, כי טראמפ שכר חברת ריגול ישראלית בכדי שתעקוב אחרי אנשים מממשל אובמה, שהיו אחראים על חתימת ההסכם עם איראן בנוגע לתוכנית הגרעין האיראני.

על פי הדיווח, אנשים מטעמו של נשיא ארה"ב המכהן, שכרו סוכנות מודיעין פרטית ישראלית כדי שתמצא דברים "מלוכלכים" נגד אנשי מפתח שכיהנו בממשל אובמה וסייעו לו במשא ומתן על הסכם הגרעין של איראן.

אנשי טראמפ פנו לחוקרים פרטיים בחודש מאי בשנה שעברה כדי "למצוא לכלוך" על בן רודוס, שהיה אחד מיועצי הביטחון הלאומי של ברק אובמה, וקולין קאהל, עוזרו של אובמה. כך על פי הדיווח.

הפרסומים הללו מגיעים ימים ספורים לפני המועד האחרון שהציב טראמפ - 12 במאי, אז יחליט טראמפ אם להמשיך עם ההסכם או לפרוש ממנו, או לדרוש שינויים, האיראנים מצידם הודיעו, שהם לא מתכוונים להכנס שוב למשא ומתן על הסכם הגרעין.

ג'ק סטרו, מי שהיה שר הפנים ושר החוץ של בריטניה בעשור הקודם, אמר על הדיווח, כי "מדובר ברצון של טראמפ ונתניהו לערער את האמון באלו שהיו אחראים על ההסכם".

דיפלומט בכיר נוסף ששמו לא פורסם על פי בקשתו, צוטט בגרדיאן הבריטי "זה מזעזע לעשות דבר כזה, כל העניין של המשא ומתן הוא לא לשחק משחקים מלוכלכים כאלה".

דיווח נוסף בגרדיאן הבריטי, כי גורמים רשמיים הקשורים לצוות של טראמפ פנו לחברה הישראלית ימים ספורים לאחר הביקור של טראמפ בישראל לפני שנה, כזכור טראמפ הבטיח לנתניהו כי לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, ואמר לצוות שלו כי "האיראנים חושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים", מקור נוסף אמר על הדיווח הזה, "הרעיון היה שאנשים שפועלים למען טראמפ יכפישו את אלה שהיו חלק מרכזי בחתימת ההסכם, וכך יהיה קל יותר לצאת ממנה".

על פי הדיווח החוקרים נדרשו על ידי סוכנות המודיעין הפרטית "לחפור בחייהם האישיים של אנשי אובמה שהיו אחראים לחתימת ההסכם, כדי לגלות אם מישהו מהם הרוויח משהו מהעסקה בעסקיו הפרטיים".

בנוסף התבקשו החוקרים לגלות האם אנשי אובמה הדליפו חומר רגיש לכלי תקשורת שמזוהים עם ממשל אובמה.
דונלד טראמפ הסכם הגרעין האיראני השקר האיראני ריגול ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד