כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מחקר: אנדרואיד מתקלקלים יותר מאייפון ובלקברי

שיעור התקלות במכשירי אנדרואיד עמד על 35%, לעומת 23% במכשירי אייפון ו-15% בלבד בבלקברי של RIM

  • ט' חשון התשע"ב
תיקון אייפון
תיקון אייפון

מכשירי הסלולר מבוססי האנדרואיד הם בעלי סיכוי גדול יותר להתקלקל מאשר מכשירי אייפון ובלקברי, ועלולים לגרום הוצאות תיקון כבדות לספקיות הסלולר השונות ברחבי העולם. כך עולה ממחקר שערכה סוכנות מחקרי הסלולר WDS, שפורסם ביום חמישי.

על פי המחקר, שיעור התלונות על תקלות במכשירים מבוססי אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל, עמד על 35%, לעומת 27% למכשירים מבוססי ווינדוס-7 - מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, 23% למכשירי אייפון של אפל ו-15% בלבד למכשיר הבלקברי של RIM.

הסקר שערכה WDS הקיף רישומים של 600 אלף דיווחים על תקלות במכשירי סלולר שונים באירופה, צפון אמריקה, דרום אפריקה ואוסטרליה. מתוצאות המחקר עולה כי ספקית סלולר מוציאה בממוצע 128 דולר על כל מכשיר אנדרואיד שעליו דווחה תקלה, כולל תשלום על משלוח ועלויות השירות.

נתח השוק של מכשירי האנדרואיד חולל מהפך דרמטי בשוק הסלולר העולמי, לאחר שכמעט והכפיל עצמו בתוך שנה. נכון לרבעון השלישי של 2011 זינק נתח השוק של מכשירי האנדרואיד ל-57%, לעומת נתח שוק של 25% בלבד ב-2010. ב-2009 היה נתח השוק של האנדרואיד מזערי - 3% בלבד.

גוגל הצליחה לנגוס חלק גדול מהשוק באמצעות תמחור אטרקטיבי של המכשירים, רובם מתוצרת סמסונג, סוני-אריקסון ו-HTC. חלק מהמכשירים שווקו תמורת פחות מ-100 דולר, או בחינם במסגרת רכישה דרך ספקית הסלולר. אולם כעת, מתברר כי ההכנסות הגבוהות שהניבו מכשירי האנדרואיד צפויות להיפגע בעקבות עלייה חדה בתיקונים של מערכת ההפעלה של גוגל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד