י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כמה חרדיות כן האזינו למוזיקה בספירה

ימי האבל בספירת העומר מאחורינו ושלושת השבועות מתקרבים. סקר 'לובי נשי' בדק: האם הנשים החרדיות שומעות מוזיקה בימי הספירה? התוצאות חד משמעיות

צילום: pixabay
צילום: pixabay



זה היה לא פשוט, אבל אפשר לנשום לרווחה. ימי האיסור על שמיעת מוזיקה נמצאים מאחורינו ובמשך החודשיים וחצי הקרובים, עד לתחילתם של שלושת השבועות, אנחנו באזור הבטוח.

ביקשנו מכל הנשים חובבות המוזיקה ובעיקר מהמכורות שיספרו לנו, האם הן הצליחו להחזיק מעמד ולא לשמוע בכלל מוזיקה בימים שבין תחילת הספירה לל"ג בעומר או שאולי מצאו היתרים והקלות שאפשרו להן שלא לוותר על המוזיקה לתקופה כל כך ארוכה.

בסקר 'לובי נשי' שבחן את הנתונים, עלו תוצאות חד משמעיות. 54 אחוזים מהנשים הצהירו כי הן שמרו ולא שמעו כלל מוזיקה בימי הספירה, בעוד 20 אחוזים בלבד הודו כי שמעו מוזיקה לאורך התקופה. 26 אחוזים מהנשים סיפרו כי השתדלו שלא לשמוע מוזיקה אך לצערן הן נפלו ושמעו מפעם לפעם.

"זה היה קשה, אבל הצלחתי ואני כל כך גאה בעצמי", סיפרה אחת המצביעות, "תאמינו או לא, למרות הקושי הגדול, בסוף הרגשתי כזו תחושת ניצחון שלמרות שלא נעים לספר, אבל גרמה לי כבר לחכות לשלושת השבועות ולאתגר הבא".

"זה קצת גדול עלי", סיפרה מצביעה אחרת, "כל כך ניסיתי אבל פשוט לא הצלחתי, אז הלכתי ושאלתי רב שאמר לי שמדובר באיסור שהוא בדיעבד של בדיעבד והתיר לי לשמוע מוזיקה. זה הציל אותי, לא הייתי מחזיקה מעמד".
ספירת העומר שמיעת מוזיקה הסקר היומי לובי נשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד