י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בעקבות חשיפת 'בחדרי' • בפלג מתכחשים וטוענים: נוותר על ההקצאה

המסמכים שנחשפו ב'בחדרי' שהוכיחו כי הת"ת של הפלג נרשם באמצעות עמותה אחרת במחוז החרדי במשרד החינוך - גרמו לסערה בפלג. מנהל הת"ת אליהו טומבק הריץ מכתב לבכירי רבני הפלג ובו טען כי בעקבות הגילוי - יוותר הת"ת על ההקצאה • בנוסף, טומבק הכחיש כל קשר להקצאה, אלא שהפרוטוקול מוכיח בבירור: חבר העמותה של הת"ת נכח בדיוני ההקצאה

בעקבות חשיפת 'בחדרי' • בפלג מתכחשים וטוענים: נוותר על ההקצאה



סערה בפלג בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים', על רישום תלמוד תורה של הפלג "תפארת יעקב" במחוז החרדי משרד החינוך באמצעות עמותת "הרבצת תורה על טהרת הקודש" שתפעיל את הת"ת.

כזכור, בתחילת השבוע שעבר, חשפנו את פעילות הפלג בחודשים האחרונים לרשום את ת"ת "תפארת יעקב" במשרד החינוך, זאת על מנת לקבל הקצאה לשטח התלמוד תורה.

ימים ספורים לאחר חשיפת 'בחדרי' מתברר כי חשיפת המסמכים הובילה לסערה רבתי בפלג, ובעקבותיה, הריץ מנהל הת"ת אליהו טומבק מכתב לרבני הפלג, בו הכחיש את הקשר שלו להליכים וטען כי הוא מבקש שיפעלו לבטל את ההקצאה לתלמוד תורה.

כפי שחשפנו, מי שעומד מאחורי ההקצאה וההליכים לקבלתה הכוללים רישום במשרד החינוך, הם חיים אפשטיין נציג עץ במועצת העיר ירושלים, עו"ד משה אלמליח מנהל עמותת הרבצת תורה על טהרת הקודש מאשדוד, ובנימין אייזנטל מעסקני הפלג בירושלים שייצג את התלמוד תורה בישיבות הועדה. כמו כן, השתתף בדיוני הוועדה מטעם עמותת הרבצת תורה בועדה גם שמואל לינדר החבר בעמותת אהלי שם שמפעילה את ת"ת "תפארת יעקב".

במכתבו מודה טומבק כי הליכי ההקצאה מצריכים רישום במשרד החינוך וחתימה על כל המסמכים שעומדים במרכזה של תעמולת הפלג בתקופה האחרונה.

את מכתבו מפנה טומבק דווקא אל הגאון רבי צבי פרידמן והגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ' – מרבני הפלג הנחשבים כשייכים לזרם קיצוני יותר, ובו הוא טוען כי ההליכים לא נעשו על ידו, אלא על ידי עסקנים אחרים ש"כוונתם לטובה", והוא מבקש מהם לבטל את הליכי ההקצאה.

יצויין כי הליכי רישום מוסד במשרד החינוך כוללים הגשת רשימת התלמידים, רשימת המורים, רשימת ציוד שיש בבית ספר ועל כן היא אינה יכולה להיעשות אלא ע"י גורמים מתוך התלמוד תורה ששיתפו פעולה עם עמותת "הרבצת תורה על טהרת הקודש", כמו כן, על פי פרוטוקול ועדת ההקצאות רשימת התלמידים בתלמוד תורה הוגשה בנפרד אף לועדת ההקצאות, מה שמעורר תמיהה כיצד הרשימה הגיעה לידיים של מי שאינם ממנהלי הת"ת.

כאמור, בין חברי עמותת "אהלי שם" שבראשה עומד טומבק ומפעילה את ת"ת תפארת יעקב, נמנה אף שמואל לינדר מנהל הסמינרים של הפלג, אשר השתתף בעצמו בישיבת ועדת ההקצאות המדוברת כנציג סמינר הפלג, כשבפרוטוקול נכתב כי הוא משתתף מטעם עמותת "הרבצת תורה על טהרת הקודש", שכאמור מפעילה את ת"ת הפלג "תפארת יעקב".

במכתבו לרבני הפלג כותב טומבק: "הננו מודיעים בזאת כי בקשת ההקצאה נעשתה ע”י עסקנים שלא בידיעתנו ובהסכמתנו כלל, אם כי בוודאי כוונתם לטובה.

"כפי שהתפרסם", כותב מנהל ת"ת הפלג, "וועדת ההקצאות התנתה את הליך ותוקף אישור ההקצאה בהגשת רשיון וסמל מוסד להת"ת תוך כשלשה חדשים, אשר כרוך בחתימה והסכמה של הנהלת המוסד על כל התקנות החמורות של משרד החינוך, כפי שמופיע שחור ע׳׳ג לבן בסעיפי המסמך המדובר.

על כן", כותב טומבק, "פונים אנו לרבותינו שליט"א לחזק את החלטתנו והודעתנו שלא לשתף פעולה עם הקצאה זו כלל ועיקר, ולבקש בזה מהעסקנים שיחי' לפעול בכל דרך להפסיק את הליך ההקצאה, שהוא כרוך בחתימה על התקנות החמורות, ובזה מוותרים אנו על ההקצאה על אף שוויה העצום", טען טומבק לרבנים.

אנו כאן ב'בחדרי חרדים' פנינו לעיריית ירושלים לברר האם אכן יש שינוי בהליכי ההקצאה, לכשתתקבל תגובתם, היא תתפרסם. כאן ב'בחדרי' נמשיך ונעקוב האם אכן הוגשה בקשה לביטול ההקצאה.

המכתב של טומבק לרבני הפלג



תגובות

בתגובה לפנייתנו, לפני שקיבל את המסמכים, הגיב בתחילה אליהו טומבק כדלהלן, "הרב שמואל לינדר השתתף שם כמנהל הסמינר שכידוע לוקחת תקציבים ממשרד החינוך וקיבל הקצאה עבור הסמינר ואין לה שום שייכות לתלמוד תורה. בכל הפרוטוקולים ובכל הדיונים לא הוזכר עמותת 'אהלי שם. עמותת הסמינר היא משנת חיים כמו שמפורט בפרוטוקול", דברי טומבק.

אלא שכאמור, כפי שניתן לראות בפרוטוקול המצ"ב מדיוני הוועדה המקצועית המייעצת לוועדת ההקצאות בעיריית ירושלים, הוצג לינדר אף כחבר עמותת "הרבצת תורה על טהרת הקודש" שנרשמה להפעלת הת"ת של הפלג.







לאחר ששיגרנו לטומבק את הפרוטוקולים הנ"ל, הפסיק טומבק להגיב לפניותינו.

בנוסף, למרות הרשימות המפורטות של מאות התלמידים שהועברו למחוז החרדי במשרד החינוך, טומבק מכחיש את הקשר, "כמו כן לא העברנו מעולם רשימות לשום גורם מרשויות המדינה", הוא טוען.

טומבק הוסיף, "תלמוד תורה תפארת יעקב בירושלים ובבני ברק מתנהלת אך ורק ע"י עמותת אהלי שם ולא ע"י שום עמותה אחרת".

שאלנו את טומבק, מה א"כ המשמעות של ההקצאה לעמותת "הרבצת תורה על טהרת הקודש" שעליה דיבר במכתבו אל הרבנים. אם אין קשר בין עמותת "הרבצת תורה על טהרת הקודש" ובין "אהלי שם", - אז בעצם לא קיבל הת"ת שום הקצאה. מדוע א"כ הוציא טומבק מכתב לרבנים?. בנוסף, הזמנו את טומבק להסביר מהיכן הגיעו רשימות מפורטות של 400 תלמידי ת"ת תפארת יעקב ורשימות המורים אל משרד החינוך למטרת רישום.

לכשתתקבל תגובתו על הדברים, נפרסמה.

כשפנינו לסמינר בהנהלת שמואל לינדר לקבלת תגובה בשמו, נתקלנו בטריקת טלפון. במידה ולינדר יהיה מעוניין להגיב לדברים - תגובתו תתפרסם במלואה.
הפלג אליהו טומבק צביעות תקציבים מבוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד