כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בתום המרוץ - החרדים נזכרו לתקוף השרה שקד: "זה רק חד פעמי"

יממה לאחר חילול השבת ההמוני במרוץ האופניים, ראשי המפלגות החרדיות תוקפים את שרי הממשלה • ליצמן: "חילול שבת מיותר" • גפני: "לתת את הדעת למנוע אירועים ביום שבת" • השר לוין: "שמח שההנהגה החרדית לא עוררה מחלוקת על זה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לאחר שחילול השבת חלף נזכרו במפלגות החרדיות לתקוף את שרי הממשלה על חילול שבת ההמוני בשבת האחרונה. זאת, לאחר שאלפי שוטרים ועובדי ממשלה חילולו את השבת לטובת הפקת מרוץ האופניים ג'ירו דִאיטליה במימון של כ-25 מיליון ₪ ממשרדי הממשלה, משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, המשרד לענייני ירושלים ומשרד ראה"מ יחד עם המשרד לביטחון פנים שהוציא 7 מיליון ₪ מתקציב המשרד להפעיל 4,200 שוטרים לשמור על הסדר במהלך המרוץ בעיצומה של השבת.

במהלך ישיבת ראשי המפלגות העלה יו"ר ועדת הכספים את מחאתו בפני ראש הממשלה על כך שהממשלה מימנה את אירוע הספורט הגדול בשבת האחרונה, תוך חילול שבת המוני ואמר כי "מדובר בצעד חמור שגרם לחילול שבת של רבים במימון ודחיפה ממשלתית, וכי על הממשלה לתת את הדעת למנוע אירועים כאלו ביום השבת ולשמר את קדושת השבת במרחב הציבורי".

גם סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן מחה נגד חילול השבת במסגרת המרוץ ומלשכתו נמסר ל'בחדרי חרדים' נמסר כי סגן השר פנה לגורמים המוסמכים בכתב ובעל פה טרם האירוע. לדבריו "מדובר בחילול שבת מיותר שיש למחות נגדו ולפעול למניעתו בעתיד. סיעות יהדות התורה וש״ס יגבשו עמדתן ודרכי פעולתן בנושא".

מנגד, שר התיירות שמשרדו מימן ב-6.5 מיליון שקלים את המירוץ, אמר הבוקר בראיון לגל"צ כי "ישנה הבנה שיש דברים שחייבים להתקיים. יש סטטוס קוו. למדינת ישראל אין אפשרות לשנות תאריכים שנקבעו בידי ג׳ירו איטליה העולמית. שמח שההנהגה החרדית לא עוררה מחלוקת על זה".

קודם לכן, בראיון שהעניקה שרת המשפטים איילת שקד לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב', אמרה כי "מדובר באירוע ספורט היסטורי הגדול ביותר במדינה, זה (חילול השבת א.ק.) רק חד פעמי".

מנגד, עמיתה למפלגה שר החקלאות אורי אריאל מחאה על חילול השבת, בראיון ל'קול חי' אמר כי מדובר במקרה שהוא "היום ונורא", אריאל הסביר כי לא היה ער לחילול וכי הוא נחשף לו רק במהלך יום שישי "הבנתי שיש דבר כזה שמדובר בחסות ממשלתית של ממש ולא אחר עושה ואנחנו לא רואים ואני מקווה לבדוק את זה היום עם חברי השרים ולקוות ולוודא שזה לא יקרה שוב".

השר אריאל הגיב לדברי השרה שקד ואמר "אני לא חושב שהיא התכוונה לזה, לא מחללים שבת לא בפרשת בהר ולא בפרשת בחקותי ולא בשבועות ובטח לא יוזמה ממשלתית היה פה חילול שבת גדול צריך לדאוג שזה לא יישנה".

בתוך כך, בעיתון 'המודיע' תקפו הבוקר את שרי הממשלה, שר התרבות מירי רגב, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר התיירות יריב לוין והשר לפיתוח ירושלים זאב אלקין שמימנו בתקציבי משרדיהם את המרוץ.

"חילול שבת ענק התרחש בשבת קודש בערי ארץ ישראל בחסות הממשלה ומשרדיה השונים בשל מרוץ אופנים בינלאומי שעבר בערי ישראל. כל התחינות והבקשות להעביר את מועד האירוע כך שלא יחולל השבת נפלו על אוזניים אטומות" כתבו ב'המודיע'.

ב'המודיע' ציינו לשבח את עיריית ירושלים "שעשתה את כל הנדרש כדי שלא יהיה חילול שבת. בעקבות האירוע המחסומים נשארו עד סוף השבת ויצרו הדגשה ברורה של רצון יהודי כנה לשמור על קדושת השבת. רק במוצאי שבת הגיעו הפועלים עם הכלים והמשאיות לפרק את המחוסמים והציוד".

אלא שהעיתונאי (הארץ) יותם ברגר צייץ ברשת הטוויטר תיעוד של המשאיות מפנות את הציוד בעיצומה של השבת וכתב, "מה שאתם רואים פה זו משאית מעמיסה את הגדרות שהציבה עיריית ירושלים לכבוד הג'יירו, בשבת בשתיים בצהריים. זאת, לפי הכלל ההלכתי הידוע לפיו ג'יירו דוחה שבת להבדיל למשל מתחבורה ציבורית".

בהמודיע הוסיפו ותקפו את שרי הממשלה, "עם ישראל נמצא בימים אלא בסכנות, שמקבלי ההחלטות ההומללות לחלל שבת, יודעים אותם היטב. דווקא בימים אלה היתה ידם צריכה לרעוד בבואם לאשר חילולי שבת ולסייע לרמוס אותם".
חילול שבת מרוץ אופניים ג'ירו ד'איטליה המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד