כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נגד אובמה, בעד הרב לאו: נאומו של חבר הפרלמנט האמיץ

בנאום מרגש שזכה לתשואות בהיכל הפרלמנט הקנדי שיבח פיטר קנט את ביקורו של הרב הראשי לישראל במדינה • הפוליטיקאי שתקף את אובמה הצהיר כי "הביקור מסמל את היחסים הטובים בין ישראל וקנדה" • תפוצות

בית כנסת בקנדה. צילום: קובי הר-צבי
בית כנסת בקנדה. צילום: קובי הר-צבי



בביקור מיוחד שערך רבה הראשי של ישראל, הרב דוד לאו, בסוף השבוע שעבר בקנדה לחיזוק הקהילות היהודיות במדינה, נפגש הרב עם ראשי הקהילות וחיזק אותם. מי שתפס כותרות היה פיטר קנט, חבר בפרלמנט הקנדי, ששיבח את ביקורו של הרב בנאומו בבית הנבחרים הקנדי.

קנט ידוע כפוליטיקאי אהוד על הקנדים, ואוהב יהודים התומך תמיכה בלתי מסויגת במדינת ישראל. כזכור, יצא קנט נגד הנשיא לשעבר אובמה בשלהי כהונתו כאשר דחה את החלטת האו"ם, שקבעה כי הכותל המערבי ומזרח ירושלים הם חלק ממדינה פלסטינית עתידית. פיטר הוסיף אז כי המפלגה הקונסרבטיבית, שהוא חלק ממנה, מאוכזבת מאד הצעדיו של ממשל אובמה היוצא.

פיטר תקף בנאומו בפרלמנט את ראש ממשלתו, ג'סטין טרודו, על שלא הגן על ישראל, ושתק בזמן שאובמה לא הטיל וטו בהצעה באו"ם נגד ישראל.

בנוסף שיבח חבר הפרלמנט את הרב לאו באופן אישי, ואמר: "הכבוד שלי לארח ולקבל את הרב הראשי של ישראל, הרב דייויד לאו, שהוא הרב הראשי לישראל הכי צעיר בהיסטוריה של מדינת ישראל. הוא אהוד ומכובד בכל העולם, והוא רב שמוכן לשמוע ולקבל את כל חלקי החברה. זהו ביקורו הראשון של הרב לאו בקנדה, ואנחנו שמחים שהוא כאן והוא ייפגש עם כל חלקי הקהילות היהודיות כאן. הביקור החשוב הזה מסמל את היחסים הטובים בין ישראל לקנדה, והשיתוף בינינו הוא על ערכים, דמוקרטיה וזכויות אדם." בסיום הנאום אמר קנט כי "אנחנו מאחלים לרב הצלחה בביקור, ושמחים שהוא הגיע לכאן לקנדה לביקור רשמי".

בסיום הנאום קמו כל הנוכחים על רגליהם ומחאו כפיים בהתלהבות.







הרב דוד לאו קנדה פיטר קנט פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד