כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

המומחה חושף את האמת על איראן: "פחד"

"הדברים לא הולכים טוב באיראן, אנשי משמרות המהפכה האיראניים ואנשי האייתולות תוקפים אחד את השני בציבור, ומאשימים אחד את השני" כך מצוטט מומחה לענייני איראן • אזרח איראני ל'בחדרי': "לא מוזכר פה כלום על זה, העיתונים פה וגם תחנות הרדיו והטלוויזיה לא מדברים על זה בכלל"

נתניהו עם שלל המסמכים שהובאו מאיראן. צילום: עמוס בן גרשום, לעמ
נתניהו עם שלל המסמכים שהובאו מאיראן. צילום: עמוס בן גרשום, לעמ



"המשטר האיראני רועד ומפוחד", כך אומר מומחה לענייני איראן שעבד בעבר בפנטגון לאתר ה'ג'רוזלם פוסט'.

הרולד רוד עבד 28 שנים בפנטגון ושהה באיראן לפני המהפכה ב-1979. הוא דובר את השפה הפרסית, ואומר כי בתוך ההנהגה האיראנית ישנם מאבקים גדולים, ולראשונה רואים את ההתקוטטות ביניהם בציבור.

הרולד מפרשן את המצב הנוכחי באיראן ואומר כי "כאשר הדברים לא הולכים טוב באיראן, אנשי משמרות המהפכה האיראניים ואנשי האייתולות תוקפים אחד את השני בציבור, ומאשימים אחד את השני".

רוד מצטט אייאתולה בכיר בשם עבדאללה ג'ואדי אמולי, מצפון איראן, שאמר כי "השחיתות של אנשי משמרות המהפכה תביא להפלת המשטר".



(נאומו המלא של ראש הממשלה ביום שני שעבר. באדיבות 'כאן11')

"ישראל השפילה את הממשלה האיראנית על ידי תפיסת כל החומר הזה", אומר רוד, ואיראנים רבים צוחקים על המשטר ברשתות החברתיות".

בנוסף אומר רוד "בעוד התקשורת העולמית הפסיקה לסקר את ההפגנות נגד המשטר שהחלו לפני מספר חודשים, המחאה עדיין קיימת".

רוד מספר כי הוא ביקש מכמה חברים איראנים רשימה של הערים בהם מתקיימות מחאות נגד המשטר, הם אמרו שהמחאות בכל מקום, ויהיה קל יותר להביא רשימה של ערים בהן אין הפגנות.

כזכור, לפני מספר ימים חשף נתניהו את תוכנית הגרעין של איראן לעיני כל העולם, כשאנשי מוסד בפעילות נועזת חדרו למחסן שרק כמה אנשים באיראן ידעו עליו, ושלפו משם חצי טון מסמכים, ובאותו לילה המסמכים הגיעו לארץ.

"המציאות עולה על כל דימיון, אנשים פה באיראן צפו בנאום של נתניהו ברשתות החברתיות, ואמרו שהדברים של נתניהו לקוחים מסדרת הסרטים ג'יימס בונד, זה לא ניתן להבנה". כך אומר ל'בחדרי חרדים' אזרח איראני איתו שוחחנו אמש (מוצ"ש).

לדבריו, הוא גר קרוב למתקן ממנו המוסד שלף את המסמכים, שאלנו אותו אם יש סיכוי שהוא יצלם לנו תמונות אפילו ממרחק של הבנין, הוא ענה "אני לא מעז להתקרב לשם, המקום שם מפחיד, אני לא מעז להוציא את הפלאפון בכלל באזור שם, המקום שם בטוח נמצא עם הרבה מאד מצלמות, אני גר עם אמא וסבתא שלי, אם אני אעצר לא יהיה מי שידאג להן".

בקשר לדיווחים בתקשורת האיראנית על פעולת המוסד אומר לנו האזרח האיראני, "לא מוזכר פה כלום על זה, העיתונים פה וגם תחנות הרדיו והטלוויזיה לא מדברים על זה בכלל, אבל כולם יודעים מה היה, אנחנו פה השכנים והחברים בעבודה מדברים על זה, אנחנו צופים בדיווחים דרך הרשתות החברתיות, כולם יודעים שהמשטר מעלים מידע".

כותב השורות ניסה לתפוס את האיראני כמה פעמים ביום שישי האחרון, ולא היה מענה, אתמול הוא סיפר "המשטר חוסם לנו את האינטרנט, כל הזמן יש חסימה של אפליקציית טלגרם, אי אפשר להכנס לאתרים, לפעמים אני מנותק יום שלם".

"מה שהכי מפחיד את המשטר, זה שהם לא סומכים אחד על השני, אתמול דיברנו פה הרבה שכנים ביחד על המצב, ואחד מהם אמר שאנשי המשמרות המהפכה מתקוטטים בפומבי עם אנשי ממשל, דבר שאף פעם לא קרה בעבר, כי הם לא סומכים אחד על השני, כל אחד בטוח שהשני משת"פ של ישראל".
איראן הרולד רוד השקר האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד