י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ההדלקה של 'אורייתא' שהרעידה את מירון • צפו בתיעוד

רגעים מרטיטים נרשמו בהדלקה המסורתית של ישיבת 'אורייתא' במירון, כאשר אלפים רבים של חוגגים ובחורי ישיבות התרוממו טפחים מעל הקרקע, סמוך ונראה לציונו של הרשב"י • 'בחדרי חרדים' עם רשמים ותיעוד

ההדלקה של 'אורייתא' שהרעידה את מירון • צפו בתיעוד



כלל הישיבות החסידיות גדשו את רחבת 'תולדות אברהם יצחק', באישון ליל ל"ג בעומר, בשעתיים המרוממות של ההדלקה המרגשת שעל ידי הישיבה הכלל חסידית 'אורייתא'.

המעמד החל באמירת 'נשמת' והמשיכה בהדלקת המדורה הגדולה על ידי שניים מבחירי תלמידי הישיבה שזכו לסיים את הש"ס ובריקודים עד אור בוקר כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

בשעה 2:00 בליל ההילולא, רעדו אמות הסיפים ברחבת ההדלקה. אלפים רבים שגדשו את הרחבה ואת הטריבונות, החלו באמירת 'נשמת כל חי', בניצוחו של המנהל הרוחני הרה"ג רבי דוד שפר, בקול גובר והולך עד לב השמים.

אחד ממשתתפי המעמד סיפר ל'בחדרי חרדים' "אי אפשר להבין את ההתרגשות שפרצה את גבולות הנשמה, במהלך שעה ארוכה נאמרו פרקי ההודיה לריבון העולמים, מתוך הודיה על העבר ובקשה כנה על העתיד. הנוכחים הרגישו במוחש את שערי שמים הנפתחים ואת הישועות הנשפכות ממרום".



עם תום אמירת 'נשמת' החלו הרגעים המכוננים. מבמת התזמורת החלה נשפכת נעימה מרגשת, ברקע נשמע קולו של הרה"ג רבי דוד שפר המלהיב את הלבבות לשפוך את כל המעמסה כאן בצל קורתו של התנא האלוקי רשב"י. ניגוני השתפכות הנפש מחדרי לבבם של מאורי החסידות לדורותיהם המיסו את אבן קשה בלבבות הנוכחים. דמעות זלגו מעיני רבים מהנוכחים שחשו את רוחו הטהורה של התנא האלוקי החופפת עליהם ומעלה את אנקת נשמותיהם הישר אל כיסא הכבוד.

באופן חסר תקדים נמסרה הזכות הגדולה לידי שניים מתלמידי הישיבה שזכו בימים אלה לסיים את הש"ס כולו. הלא המה הבחורים החשבים, כמר ישראל מאיר לב וכמר יונה קאפנהיים. הבחורים, מסיימי הש"ס זכו לכבודה של תורה והעלו את האש שהאירה המוני הלבבות. אליהם הצטרף תומך תורה נלבב, הנה"ח ר' אברהם אהרן לעזער מבורו פארק מחשובי מחזיקי הישיבה

בשעות המרוממות של הריקודים, רקדו אלפי בחורי הישיבות לקול צליל וזמר שבקע מכליהם ומגרונם של טובי המנגנים והזמרים בעולם החסידי - בעל המנגן אהרן סמט בליווי מקהלת "קולות" הנודעת, מטיבי נגן - תזמורתו של מוישי מנדלסון; אמן הקלרינט דוד הלר והגיטריסט יואלי גרוס.

בראש הרוקדים צוות הישיבה ובראשם ראש הישיבה - האדמו"ר מאונגוואר כאשר לפידים בוערים אחוזים בידיהם והם מלהיבים את ההמון המפזז בהילולתו של רשב"י. הריקודים נמשכו עד עלות השחר, בהתרוממות מרובה.

בני הישיבה הודו למנהלה המסור של הישיבה הרב יהודה וגשל שבלעדיו לא היה יוצא מעמד הדלקה לפועל.











































































מירון 2018 סיום השס הדלקה לג בעומר ישיבת אורייתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד