כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פיצוץ בקואליציה: ועדת השרים אישרה - כולנו תתנגד

בתום דיון סוער ועדת השרים אישרה הבוקר (ראשון) את פסקת ההתגברות שיזם חה"כ בצלאל סמוטריץ • השר כחלון מצהיר: "כולנו תתנגד לחוק"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פיצוץ קואליציוני: בתום דיון סוער ועדת השרים אישרה הבוקר (ראשון) את פסקת ההתגברות שיזם חה"כ בצלאל סמוטריץ, זאת אחרי שבנט התעקש שלא לקבל את דרישת ראה"מ לדחות את ההצבעה בשבוע נוסף. במהלך הדיון חזרו שרי הליכוד על בקשת נתניהו לדחות את ההצבעה, אולם, לאחר שהשר בנט שבאופן נדיר נכח בדיון - התעקש, התקיימה הצבעה והחוק אושר גם בתמיכת נציג כולנו בדיון השר יואב גלנט.

אלא שכעת הודיע יו"ר מפלגת כולנו השר משה כחלון כי "סיעת כולנו תתנגד לחוק פסקת ההתגברות במליאת הכנסת". לדבריו, "העברת החוק בוועדת שרים לחקיקה היא הפרה של ההסכם הקואליציוני ופגיעה בשלטון החוק. סיעת כולנו תמשיך להיאבק נגד חקיקת פסקת ההתגברות ונלחם לא נתן לגורמים קיצוניים להוביל את סדר יומה של מדינת ישראל".



השר כחלון הוסיף ואמר "אמרנו בשבועות האחרונים שאנו מוכנים לייצר דיון רחב על הסדרת היחסים בין בית המשפט לכנסת, זהו מהלך שיש לעשות בהסדרה לאחר שנים שהנושא לא טופל ולא בקיצוניות כפי שהתרחשה היום ובצד צדדיות כפי שפעלו היום".

כעת הדבר עומד לפתחו של ראש הממשלה אשר יאלץ לאחד את חברי הקואליציה סביב ההצבעה על החוק שדורש רוב מיוחד של 61 חברים, זאת בנוסף להודעת מרכז האופוזיציה חה"כ יואל חסון כי "המחנה הציוני והאופוזיציה בגיוס מלא לקראת ההצבעה על 'פסקת ההתגברות'." וכן "לא נקזז את ראש הממשלה בזמן שהותו ברוסיה או כל חבר כנסת/שר מהקואליציה". לפיכך יאלצו לגבש רוב לאחר שהרוב הקואליציוני יורד מ- 66 ל- 53, מאחר שמלבד סיעת כולנו שכאמור, צפויים להתנגד לחוק, ישהו ראש הממשלה והשר זאב אלקין בעת ההצבעה ברוסיה. בנוסף, חה"כ בני בגין מהליכוד צפוי להתנגד לחוק.
פסקת ההתגברות משה כחלון קואליציה ועדת שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד