י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חשוב שתדעו: התקנה החדשה שתיטיב עם הנהגים

על פי התקנות כיום, חלה חובה על הנהגים להחזיק ברשותם רישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה • משרד התחבורה: התקנה החדשה היא חלק משורה של מהלכים לשיפור שירותי הרישוי

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



תקנה חדשה המבטלת את החובה המוטלת על נהגים להחזיק ברכבם רישיון נהיגה ורישיון רכב הועברה היום (א') לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לאחר שנחתמה על ידי שר התחבורה, ישראל כ"ץ. ואולם, לפי משרד התחבורה, נהג שירצה להשאיר את רישיון הנהיגה בבית – יחויב לשאת ברכבו תעודת זהות או דרכון.

בדיקת תוקף הרישיונות תתבצע באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים און ליין למשרד התחבורה ונמצאים כיום בכל ניידות התנועה. על פי התקנות כיום, חלה חובה על הנהגים להחזיק ברשותם רישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה. הקנס על אי החזקת רישיונות ברכב עומד כיום על 100 שקל.

התקנה החדשה אושרה על ידי משרד המשפטים, ועם אישורה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת ופרסומה ברשומות, היא תיכנס מיידית לתוקף. הדרישה הקיימת לנשיאת תעודת ביטוח חובה של הרכב נותרת בעינה.

השר כ"ץ ציין בהודעת משרדו כי התקנה החדשה היא חלק משורה של מהלכים לשיפור שירותי הרישוי, ש"כוללת בין השאר את הארכת תוקף רישיונות הנהיגה עד גיל 70, שתאפשר חיסכון של מאות שקלים באגרת הרישוי, צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי".
רישיון נהיגה רישיון רכב ישראל כץ משרד התחבורה תעודת זהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד