י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בדיקת 'בחדרי חרדים' העדויות הקשות ממירון: "מנוסה נוראית, מתפללים נרמסו"

המנוסה הנוראית בסיום ההילולא במירון, מביאה יותר ויותר אנשים לספר מה קרה שם באותם רגעים דרמטיים • גולש מזועזע טוען בעדותו ל'בחדרי' כי את הגז השפריץ שוטר, לעומת המשטרה שטוענת כי את הגז השפריצה מתפללת ו"הדין ימוצא עמה"

הזירה במירון לאחר השפרצת גז הפלפל
הזירה במירון לאחר השפרצת גז הפלפל



הפרסום הבוקר על האנדרלמוסיה והכאוס במוצאי ההילולא בחצר הציון במירון גרמה לעוד ועוד אנשים לספר ל'בחדרי חרדים' על האירוע הקשה שעברו ושכמעט הסתיים באסון כבד.

הרב ש.נ.פ. מגולל שלב אחר שלב את הדברים ומספר ל'בחדרי חרדים': "שמחתי לראות ששברתם את השתיקה לגבי האירוע המזעזע שיכול היה להיגמר באסון איום ונורא. אני הייתי נוכח באירוע ראיתי איך הוא התחיל וראיתי את השוטר מג"ב שהתיז את הגז, עלי. לכן אני מזועזע לראות את תגובת המשטרה והיחס המזלזל לאירוע כה חמור, הם כותבים שהאירוע התחיל מאדם שנפל והשוטרים באו לעזור לו אבל כל האירוע התחיל בחצר הפנימית בה לא מוצבים אנשים, והמנוסה ההמונית בכניסה לציון קרתה בעקבות הגז".

לדבריו, לאחר המקרה הוא דיבר עם המפקד במקום והאחרון הבטיח לו שיזהיר את השוטר. "אני מקווה מאוד שהמקרה יטופל ולא ימשיכו את ההשתקה", הוא מספר ל'בחדרי חרדים'.


המהומות עם מג"ב לאחר התקרית של הגז. (צילום: יוחנן לוסטיג)

בנוסף, הוא מתאר את אשר אירע: "בשעה 19:30 בנעילת היום הגדול, הנשים הצופות על הריקודים בחצר החלו לזעוק נוראות עקב אלימות השוטרים במתפללות. ציבור הרוקדים שלא יכול היה להישאר אדיש נחלץ לעזרתם והחל לצעוק לעבר השוטרים".

פ. ממשיך את התיאור המזעזע ומספר: "שוטר מג"ב שהיה במקום הכניס את ידו דרך הדלת שבגדר, (שהיתה שבורה למטה) לתוך חצר הגברים והתיז גז מדמיע ברחבה. הגז," כך הוא מספר ל'בחדרי', "גרם למנוסה נוראית ובשער הכניסה לציון נרמסו המתפללים".

במקום טופלו 30 פצועים ביניהם ילדים רבים, שניים במצב יותר קשה - מחוסרי הכרה, פונו ע"י צוותי הצלה. התמונות המצורפות לכתבה הן מערמות הנעליים והכובעים שנשארו שם כשעתיים לאחר התקרית.

"איך ניתן לשתוק על ההתנהגות הזו? אלימות רוחנית ואלימות גשמית", הוא מסיים.

בתיעוד נוסף שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראים שוטרי מג"ב מותקפים על ידי המתפללים שכעסו על השימוש בגז פלפל וחובשים רבים נראים ממהרים למקום בכדי לתת טיפול רפואי לפצועים לצד הפסקת אש מצד מתפללים המפרידים בין הניצים.

במחוז צפון של המשטרה נשארו בתגובתם מהבוקר ואומרו: "במהלך התפילות הבחין כח של שוטרים באדם שהחליק לרצפה בין ההמון. הכוח חש לעזרתו של האדם במטרה לסייע לו, קבוצת אנשים קיצונית שעמדה בסמוך החלה לצעוק כי השוטרים תוקפים אותו ואף החלה להשליך לעברם בקבוקים שכאמור חשו להגיש עזרה. במהלך האירוע בחורה שהייתה בקרבת מקום ככל הנראה התיזה גז לעבר הנוכחים. במשטרת ישראל דוחים את הניסיון להכפיש שוטרים שפעלו במטרה לסייע לאזרח במצוקה".

במשטרה אומרים עוד כי המקום כולו צולם 24 שעות וכי הם ימצו את הדין עם זו שריססה את גז הפלפל.

הכובעים והנעלים שנותרו בזירה לאחר ההימלטות מהמקום













מירון 2018 מהומות גז מדמיע ציון הרשבי לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד