י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

באמצע 'תורתו מגן לנו' השוטר מתיז גז פלפל • צפו בתיעוד המפליל

מאז הפרסום ב'בחדרי חרדים' העדויות והתיאורים ממשיכים לזרום למערכת כל העת והנושא הפך לשיח המרכזי בסדר היום החרדי • כעת, הגיע התיעוד שמוכיח כי שוטר הוא זה שריסס את הגז לעבר החוגגים • במשטרה מגיבים: "

השוטר מרסס בגז פלפל את הרוקדים בציון הרשב"י. צילומסך מתוך הוידאו
השוטר מרסס בגז פלפל את הרוקדים בציון הרשב"י. צילומסך מתוך הוידאו



הפרשה שהעיבה על ההילולא במירון שנחשפה על ידי יעקב רייניץ ב'המודיע' ובהמשך ב'בחדרי חרדים', עולה שלב עם תיעוד ווידאו שבו נראה השוטר עם תרסיס הגז בידו, רגע אחרי שריסס את ציבור האלפים בחצר הציון באמצע השירה והריקודים.

התיעוד מתפרסם היום לראשונה ב'המודיע' בתמונה, וכאן ב'בחדרי חרדים' אנחנו מביאים את התיעוד המלא של הסרטון.



בעוד שבמשטרה טענו בתוקף שלא מדובר בשוטר למרות כל העדויות שנבדקו ואומתו, כעת בסרטון הוידאו רואים איש כוחות הבטחון (עם מדים כהים) מרסס את הגז ביודעין ומתוך כוונה תחילה לעבר הקהל.

על פי התיאור בעיתון 'המודיע', מתברר כי הוא עמד בחלק הפנימי של חצר הציון בצד של הנשים קרוב מאד לדלת הקבועה במחיצה - כשמעבר השני, בצד הגברים, יש למעלה את במת התזמורת. בשלב מסוים הפעיל, כך לפי העדויות, השוטר ("גבוה עם שיער שחור") כח מול אשה שלא רצתה להתקדם הלאה (או משהו כזה) ואז מהצד השני החלו כמה אנשים לצעוק במחאה לעבר השוטר. הלה ככל הנראה נכנס למצוקה ומיהר לרסס את גז במטרה לסלק את המוחים.

עדות נוספת של אברך מאלעד שמבקש להישאר בעילום שם: "זה קרה בערך בשעה 19:45, הייתי בחצר הציון ורקדתי עם כל עמך בית ישראל ולפתע התחלתי להרגיש מחנק ונוצר לחץ היסטרי במקום. כולם התחילו לדחוף החוצה לכיוון פתח הכניסה הראשי".

"אף אחד לא באמת הבין באותם רגעים מה קורה, ובתוך שניות ספורות כל החצר הפכה לדבוקה אחת של אנשים שלא הצליחו להתקדם הלאה. היה לחץ גדול שפשוט הכל עמד".

עמד לידי אברך חסידי עם ילד בן שנתיים בידו וצעק בקול לא לו: "הורגים פה את הבן שלי הוא לא מצליח לנשום". אנשים החלו ליפול ונשכבו על הרצפה והחלו לבכות בבכי קורע לב. היה שם מחנק אימים, כל האנשים החלו להשתעל בנסיון נואש לנשום מעט אוויר. מבוגרים וצעירים בכו וצעקו: 'אנחנו נחנקים'! שמעתי זעקות 'שמע ישראל' וזה היה מעמד מזעזע שאני לא מצליח להשתחרר ממנו". מתאר האברך האלעדי.

"אני אישית גם נפלתי על הרצפה, יש לי משקפיים מספר 10.5 ואלו נשברו במקום. הכובע והחליפה עפו ממנו, בסוף בניסי ניסים יצאתי בלי הנעליים ולא ראיתי כלום כי לא היו לי משקפיים. יהודי טוב מאלעד שמכיר אותי תמך בי עד לאוטובוס, אחרת לא הייתי שורד".

אברך בשם, ר' משה לנדאו, שהיה בחצר הציון ניסה להגיש תלונה מקוונת למח"ש (מחלקה לחקירת שוטרים), אך משום לא הצליח ושלח להם את המייל הבא, ואנו מביאים כאן חלקים מתלונתו:
"שלום, אני מנסה להגיש תלונה בטופס מקוון וזה לא מצליח. הנושא הוא שוטר שהתיז גז מדמיע מעזרת הנשים בחצר קבר הרשב"י במירון לתוך חצר עזרת הגברים אשר היתה מקורה עקב ל"ג בעומר והיתה מאוכלסת במאות רבות של חוגגים מעל הקיבולת שיכולה להכיל, וגם בלי הגז היה קשה לנשום בה".

"הגז גרם למחנק ומנוסה של מאות אנשים ואני והבן שלי בן ה-9 בתוכם. מאות האנשים ניסו לצאת דרך פתח צר אשר היה חסום במאות אנשים אחרים שניסו להיכנס דרך אותו שער. התוצאה היתה מספר רב של נפגעים בגוף וברכוש ובחסדי שמיים לא היו נפגעים בינתיים בנפש".

"אני הרגשתי כבתוך תאי הגזים שביקרתי במיידנק לפני חודשיים והמדריך הסביר שהחזקים עלו על החלשים כדי לתפוס עוד טיפת נשימה. כך בדיוק היה כאן החזקים רמסו את החלשים בנסיון נואש לזכות בקצת נשימה". כך בתלונתו למח"ש.

במשטרה ממשיכים לדבוק בגירסתם, וזו התגובה ששיגרו ל'בחדרי חרדים': "מדובר בטענות מופרכות שאין בינן ובין המציאות דבר וחצי דבר וחמור מכך גם בוחרים להציג ולהסתמך על סרטון חלקי שאינו מתעד את כל הארוע".

"שוטרי משטרת ישראל שפעלו במתחם הקבר ומנעו דוחק בין המתחמים הותקפו באמצעות זריקת בקבוקים וחפצים ממתחם הגברים על ידי מספר פורעי חוק, בתגובה אחז שוטר בידו תרסיס פלפל מבלי שבוצע בו שימוש על מנת להרחיק את הפורעים", הם אומרים.

במשטרה ציינו לסיום, כי "שוטרי ושוטרות משטרת ישראל ימשיכו לפעול במסירות ובמקצועיות מדי שנה בהילולת הרשב"י במטרה לשמור על בטיחותם ושלומם של המבקרים והמבקרות באירוע".

נזכיר, כי אתמול, בטרם פורסם התיעוד ב'בחדרי חרדים' טענה המשטרה כי "במהלך התפילות הבחין כח של שוטרים באדם שהחליק לרצפה בין ההמון. הכוח חש לעזרתו של האדם במטרה לסייע לו, קבוצת אנשים קיצונית שעמדה בסמוך החלה לצעוק כי השוטרים תוקפים אותו ואף החלה להשליך לעברם בקבוקים שכאמור חשו להגיש עזרה. במהלך האירוע בחורה שהייתה בקרבת מקום ככל הנראה התיזה גז לעבר הנוכחים. במשטרת ישראל דוחים את הניסיון להכפיש שוטרים שפעלו במטרה לסייע לאזרח במצוקה".

במשטרה גם טענו בתגובתם אתמול, כי המקום כולו מתועד 24 שעות וכי הם ימצו את הדין עם זו שריססה את גז הפלפל.
מירון 2018 גז פלפל ציון הרשבי לג בעומר תיעוד מפליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד